کد خبر : 253496 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ آبان - 00:51
هذیان؛ نشانه جدید ابتلاء به ویروس کرونا منبع: گلوبال نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- مطالعه ای که در JAMA Network Open / Medical Medicine منتشر شده است، شواهدی را اثبات می کند که افراد مسن در بخش های اورژانس (ED) که مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند اغلب دچار هذیان می شوند.

اگرچه کرونا در همه سنین خطر ایجاد می کند، اما بزرگسالان 65 سال به بالا بیشتر در معرض خطر بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و استفاده از مراقبت های ویژه هستند. افراد بالای 65 سال 16 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند اما بیش از 80 درصد مرگ و میر در ایالات متحده را تشکیل داده اند.

هذیان یک حالت حاد گیجی است که با تغییر سطح هوشیاری، گمراهی، عدم توجه و سایر اختلالات شناختی مشخص می شود. فراتر از کرونا هذیان به عنوان یک علامت شایع در افراد مسن مبتلا به بیماری شدید در بخش های اورژانس شناخته شده است و با بستری طولانی مدت در بیمارستان و افزایش مرگ و میر همراه است.

محققان این مطالعه 817 بیمار 65 سال یا بالاتر پذیرفته شده در بخش های اورژانس و مبتلا به  کرونا را مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند تقریباً یک سوم در زمان مشاهده در بخش های اورژانس دچار هذیان بودند.

هذیان ششمین علائم شایع در همه بیماران بود. این یافته ها حاکی از اهمیت بالینی وجود هذیان در لیست های ارائه علائم و نشانه های کروناست که غربالگری، آزمایش و ارزیابی را راهنمایی می کند.

به گفته دکتر "اینوی" این مطالعه نشان می دهد که هذیان نه تنها یک علامت شایع کروناست، بلکه ممکن است در افراد مسن علائم اصلی و احتمالاً تنها علامت ظاهری باشد.

 

جمعه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳۰ آبان ۱۳۹۹)