کد خبر : 253497 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۳۰ آبان - 01:55
آیا خوردن انبه می تواند پیری را به تعویق بیاندازد؟ منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- انبه مانند سایر میوه ها و سبزیجات نارنجی، سرشار از "بتاکاروتن" است و آنتی اکسیدان هایی را فراهم می کند که ممکن است آسیب سلول ها را به تأخیر بیاندازد.

یک مطالعه جدید از محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد خوردن انبه ممکن است فواید بسیاری هم چون کاهش چین و چروک صورت در زنان مسن و پوست روشن تر داشته باشد.

زنان یائسه که چهار بار در هفته نصف فنجان انبه می خوردند، پس از دو ماه 23 درصد کاهش چین و چروک های عمیق و پس از چهار ماه کاهش 20 درصدی داشتند.

"ویوین فام" دانشجوی دکتری در بخش تغذیه دانشگاه کالیفرنیا گفت: این یک پیشرفت قابل توجه در چین و چروک است، اما یافته ها بسیار خاص و با یک هشدار جدی همراه هستند.

وی افزود: زنانی كه برای مدت زمانی مشابه یك فنجان و نیم انبه می خوردند، افزایش چین و چروك پیدا كردند. این نشان می دهد اگرچه بعضی از انبه ها برای سلامت پوست مفید هستند، اما ممكن است مقدار زیادی از آن نباشد.

محققان گفتند که مشخص نیست که چرا مصرف بیشتر انبه باعث افزایش چین و چروک پوست می شود، اما حدس می زنند که این ماده به مقدار زیاد قند در انبه مربوط می شود.

در یک مطالعه آزمایشی بالینی تصادفی، 28 زن یائسه با پوست Fitzpatrick از نوع II یا III (پوستی که به راحتی از برنزه می سوزد) شرکت داشتند. زنان به دو گروه تقسیم شدند: یک گروه چهار بار در هفته و به مدت چهار ماه نصف فنجان انبه مصرف کردند و گروه دیگر برای مدت زمان مشابه یک فنجان و نیم فنجان انبه مصرف کردند. چین و چروک صورت با استفاده از یک سیستم دوربین با وضوح بالا ارزیابی شد.

"رابرت هاكمن" استاد گروه تغذیه و نویسنده متناظر این مطالعه گفت: سیستمی كه ما برای تجزیه و تحلیل چین و چروك ها استفاده كردیم به ما این امکان را می داد كه نه تنها چین و چروك ها را تجسم كنیم، بلكه می توان چین و چروك ها را كمی اندازه گیری و اندازه گیری كرد. این بسیار دقیق است و به ما امکان می دهد چیزهایی فراتر از ظاهر چین و چروک یا آنچه چشم ممکن است ببیند.

این مطالعه شدت، طول و عرض چین و چروک های ظریف، عمیق و در حال ظهور را بررسی کرد.

"ویوین فام" گفت: گروهی که نصف فنجان انبه مصرف کرده اند، در همه گروه ها پیشرفت داشته اند.

وی عنوان کرد: برای یادگیری مکانیسم های کاهش چین و چروک، تحقیقات بیشتری لازم است.

"فام" ادامه داد: این ممکن است به دلیل اثرات مفید کاروتنوئیدها (رنگدانه های گیاهی نارنجی یا قرمز) و سایر عناصر گیاهی باشد که می توانند به ساخت کلاژن کمک کنند.

 

جمعه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳۰ آبان ۱۳۹۹)