کد خبر : 253551 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱ آذر - 21:40
انجام آزمایش "گلوکوم" چشم در خانه منبع: ساینس الرت / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- "گلوکومیا آب سیاه یک بیماری مزمن است که سلول های پشت چشم را تحت تأثیر قرار می دهد. این عامل اصلی نابینایی برگشت ناپذیر در سراسر جهان است و از هر 10 مورد، عامل 1 مورد اختلال جدی بینایی در انگلستان است.

افراد مبتلا به "گلوکوم" یا در معرض خطر ابتلا به آن، نیاز به نظارت مادام العمر از جمله آزمایش منظم چشم برای پیگیری پیشرفت بیماری دارند. در حال حاضر، این معاینات نیاز به ویزیت منظم بیمارستان (به عنوان مثال، سالانه دو بار برای زندگی) و استفاده از تجهیزات تخصصی گران قیمت دارد.

جمعیت سالخورده باعث می شود این مدل فقط در بیمارستان برای مدیریت بیمار پایدار نباشد و بسیاری از کلینیک ها در حال حاضر بیش از حد کشیده شده اند، به طور منظم قرار ملاقات ها به تأخیر می افتد یا لغو می شود.

این وضعیت با بیماری همه گیر کرونا افزایش یافته است، زیرا عدم توانایی در ضدعفونی کردن تجهیزات عمومی باعث شده است که تمام بررسی های معمول بینایی در انگلیس به حالت تعلیق درآید.

حتی اگر ارزیابی های معمول به طور کامل از سر گرفته شود، هم چنین تصور می شود که سیستم فعلی مراجعه سالانه به بیمارستان برای ردیابی تهاجمی ترین اشک های گلوکوم کافی نیست. چندین مطالعه نشان داده است که آزمایش های چشم گلوکومای مکرر (به عنوان مثال ماهانه) می تواند نتایج بالینی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و هم چنین اجازه می دهد بیماران با خطر بالا زودتر و مناسب تر درمان شوند.

یک مطالعه جدید دانشگاه لندن به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد می توان در خانه نیز آزمایش های گلوکوم چشم را انجام داد.

این تحقیق شامل 20 بیمار مبتلا به گلوكوم NHS از سراسر انگلیس و ولز بود كه به مدت شش ماه ارائه شد. با استفاده از این دستگاه از آن ها خواسته شد تا آزمایش چشم گلوكوم خانگی را خودشان انجام دهند و هر كدام از چشم های شان را ماهانه بررسی كنند.

 

یک شنبه ۲۲ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲ آذر ۱۳۹۹)