کد خبر : 253594 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر - 00:08
ریزش مو؛ پیامد نگرانی و استرس ناشی از کرونا منبع: Newsweek / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- ریزش موی ناشی از استرس رو باید به مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا اضافه کنیم.

" دکتر "اوهارا آیواز" متخصص پوست گفت:  اخیراً بیمارانی داشته ام که با ریزش مو مربوط به استرس روبه‌رو شده اند که می گویند خیلی نگران مرگ ناشی از کرونا بوده اند.

وی افزود: بسیاری از بیماری های روحی و روانی موجب بروز مشکلات جسمی می شود. ریزش موی ناشی از استرس به طور معمول سه ماه یا بیشتر پس از یک رویداد استرس زا رخ می دهد. به این ترتیب که استرس موجب خاموشی چرخه رشد مو می شود و ریشه مو را نازک می کند و موجب ریزش می شود.

"آیواز" اظهار داشت: اگر دچار ریزش مو شده اید، بهتر است یک پزشک شما را از نظر وجود تیروئید یا کم خونی بررسی کند. اگر استرس دلیل ریزش مو باشد، مکمل های مخصوص می توانند این مشکل را رفع کنند.

وی گفت: اگر ماشه را بردارید و سطح استرس کاهش یابد، اکثر اوقات ریزش مو به خودی خود متوقف می شود و بیمار موهای از دست رفته را دوباره رشد می دهد زیرا فولیکول های آن ها هنوز فعال و سالم هستند.

با پیشرفت همه گیری، "آیواز" و سایر متخصصان پوست نیز تعداد بیشتری بیمار داشته اند که به دنبال درمان مشکلات پوستی ناشی از افزایش شستن دست و استرس هستند.

"آیواز" گفت: علاوه بر ریزش مو، استرس می تواند باعث بروز آکنه، شوره و اگزما شود؛ به ویژه در افراد مسن که نسبت به کرونا آسیب پذیرتر هستند و ممکن است نگران سلامتی و مالی خود باشند. وی توصیه می کند که دوش های کوتاه و ولرم 10 دقیقه ای یا کمتر با استفاده از صابون در مناطقی که بیشتر درگیر اگزما هستند استفاده شود.

"آیواز" خاطرنشان کرد: هنگامی که پوست واقعا خشک است، حتی صابون ملایم می تواند روغن های طبیعی را از بین ببرد. از این جهت باید بسیار مراقب بود.

 

دوشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳ آذر ۱۳۹۹)