کد خبر : 253595 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر - 00:51
واکسن سل با کاهش خطر ابتلا به کرونا مرتبط است منبع: هلث دی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بر اساس مطالعه جدید نوعی از واکسن سل که به طور گسترده استفاده می شود با کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا همراه است. یافته ها این احتمال را ایجاد می کند واکسنی که قبلاً توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است، می تواند به جلوگیری از عفونت ویروس کرونا کمک کند یا از شدت بیماری بکاهد.

این واکسن، معروف به Bacillus Calmette-Guérin (BCG) است و هر ساله برای بیش از 100 میلیون کودک در سراسر جهان تجویز می شود.

در ایالات متحده، (FDA) به عنوان دارویی برای درمان سرطان مثانه و به عنوان واکسن برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به سل قرار دارند، مورد تأیید است.

واکسن (BCG) در حال حاضر در چندین آزمایش بالینی در سراسر جهان برای اثربخشی در برابر کرونا در حال آزمایش است.

در مطالعه جدید منتشر شده در مجله "تحقیقات بالینی" محققان خون بیش از 6 هزار کارگر بهداشت در سیستم بهداشتی Cedars-Sinai را برای یافتن شواهد آنتی بادی های کووید 19 (ویروس عامل کرونا) آزمایش کردند.

آن ها دریافتند کارکنانی که در گذشته واکسیناسیون (BCG) دریافت کرده اند، تقریباً 30 درصد از افراد مورد مطالعه به طور قابل توجهی کمتر آزمایش مثبت آنتی بادی کووید 19 را در خون خود نشان می دهند و هم چنین متوجه شدند علائم مرتبط با ویروس کرونا داشته اند.

دلایل پایین بودن سطح آنتی بادی کووید 19 در گروه (BCG) مشخص نبود.

"آردیتی" استاد کودکان دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص گفت: ما علاقه مند به مطالعه واکسن (BCG) بودیم زیرا مدت هاست شناخته شده است که این ماده دارای اثر محافظتی عمومی در برابر طیف وسیعی از بیماری های باکتریایی و ویروسی غیر از سل از جمله "سپسیس" نوزادان و عفونت های تنفسی است.

در مطالعه جدید، سطح پایین آنتی بادی در گروه (BCG) با وجود این واقعیت که این افراد دارای فرکانس بالاتر فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و (COPD) هستند که از عوامل خطر شناخته شده برای حساسیت بیشتر به کووید 19 است، همچنان ادامه دارد.

"آردیتی" ضمن اشاره به این که هیچ کس معتقد نیست (BCG) از یک واکسن خاص برای کرونا مؤثرتر است، توضیح داد: با توجه به این که دارای مشخصات ایمنی قوی است که با سال ها استفاده نشان داده شده می تواند با سرعت بیشتری تصویب و در دسترس قرار گیرد.

وی گفت: این یک پل بالقوه مهم است تا زمانی که مؤثرترین و ایمن ترین واکسن های کرونا را به طور گسترده در دسترس قرار ندهیم می تواند مزایایی داشته باشد.

 

دوشنبه ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳ آذر ۱۳۹۹)