کد خبر : 253637 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ آذر - 23:27
نقش مسائل اجتماعی بر عمر طولانی مدت پس از حمله قلبی منبع: گلوبال نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- حمله قلبی قبل از 50 سالگی خطرناک است، اما تحقیقات جدید نشان می دهد اگر شما هم در محله فقیری زندگی می کنید، احتمال مرگ شما طی یک دهه پس از آن حمله قلبی بیشتر است.

دکتر "آدام برمن" محقق ارشد تحقیق گفت: این به ما می گوید که ما نه فقط باید بر روی مشکلات پزشکی بیمار، بلکه بر مسائل روحی فرد در محل زندگی که به آنها امکان رشد می دهد نیز تمرکز کنیم.

"برمن" و تیم او بیش از 2 هزار نفر را که قبل از 50 سالگی دچار حمله قلبی شده بودند، بر اساس محل زندگی خود به سه گروه تقسیم کردند. آنها آدرس خانه ها را با استفاده از شاخص محرومیت منطقه، معیاری از وضعیت اقتصادی و اجتماعی شامل درآمد، تحصیلات، اشتغال و کیفیت مسکن، رتبه بندی کردند. این مطالعه نشان داد که هر چقدر محله یک فرد محروم بیشتر باشد، احتمال مرگ او در طی 11 سال از اولین حمله قلبی بیشتر است.

وی گفت: تحقیقات قبلی نشان می دهد مردم در محله های محروم كمتر توانایی تهیه دارو را دارند، در معرض خطرات بیشتری قرار دارند و دسترسی كمتری به غذاهای سالم و منابع خوب دارند. در چنین شرایطی باید گفت عوامل اجتماعی، سلامتی فرد را تهدید می کند و خطر بیماری های قلبی و سکته را افزایش می دهد.

"برمن" عنوان کرد: به احتمال زیاد عوامل مختلف اقتصادی اقتصادی همسایگی و شخصی در سازوكارهای اساسی كه باعث ایجاد این ارتباط بین محل زندگی شخصی و احتمال مرگ آن ها می شود، نقش دارند.

وی افزود: ما باید در مراقبت از بیماران خود به ویژه بعد از حمله قلبی در افراد جوان به تمام موارد توجه كنیم.

به طور کلی تعداد افرادی که در ایالات متحده مبتلا به حملات قلبی هستند، در حال کاهش است، اما به نظر می رسد در بزرگسالان جوان، حملات قلبی در دهه گذشته افزایش یافته است. تحقیقات قبلی نشان می دهد که برای بزرگسالان سیاه پوست در 30 و 40 سالگی، حملات قلبی شایع تر و کشنده تر از جوانان سفیدپوست است.

 

سه شنبه ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۴ آذر ۱۳۹۹)