کد خبر : 253660 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر - 11:23
توسط انتشارات مرسل مجموعه رباعی و دوبیتی «ایمای مهشید» چاپ شد مجموعه رباعی و دوبیتی «ایمای مهشید» سروده مهشید تجلیان توسط انتشارات مرسل منتشر و راهی بازار نشر شد.

نوآوران آنلاین- مجموعه رباعی و دوبیتی «ایمای مهشید» سروده مهشید تجلیان به‌تازگی توسط انتشارات مرسل در کاشان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

مهشید تجلیان متخلص به مهشید، شاعر جوان کشور و متولد سال ۱۳۷۱ است. او نخستین‌مجموعه‌شعر خود را در ۱۶ سالگی منتشر کرد و پس از پایان دبیرستان، در سال ۱۳۹۰ در رشته حقوق مشغول به تحصیل شد. مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته حقوق خصوصی در سال ۱۳۹۶ دریافت کرد.

«ایمای مهشید» هفتمین مجموع‌شعری است که از این‌شاعر جوان منتشر می‌شود. او پیش از این‌کتاب، مجموعه‌شعر «مینای مهشید» را در سال ۸۷، مجموعه‌شعر «ماه و مهشید» سال ۸۸، «سرگذشتنامه: ۱۲ سال عاشقی» در سال ۹۰، مجموعه‌شعر «سیمای مهشید» سال ۹۳، مجموعه‌شعر «رویای مهشید» سال ۹۶ و مجموعه‌شعر «تجلی مهشید» را در سال ۹۷ به چاپ رسانده است.

مجموعه «ایمای مهشید» ۶۵ رباعی و ۴۵ دوبیتی را در بر می‌گیرد.

یکی از رباعی‌های این‌کتاب با عنوان «بزنگاه» به این‌ترتیب است:

باید به درشت و ریز فرصت بدهیم/ تا مرحله ی گریز فرصت بدهیم/ ای شهر! اداره ی تو چندی با ماست / باید که به زیرِ میز فرصت بدهیم

یکی از دوبیتی‌های کتاب پیش رو هم با عنوان «خودمختار» به این‌ترتیب است:

بخواهی یا نخواهی من همینم!/ من آزادم که زیباتر ببینم/ خروشِ سرخِ اشعارم گواه است/ که دلخون از غمِ مستضعفینم

این‌کتاب با ۷۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.