کد خبر : 253671 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر - 19:41
مرز میان تخریب و نقد مشخص شود علی تاجرنیا / فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که یکی از نشانه های دموکراسی در هر جامعه ای وجود احزاب و جریان های سیاسی مختلف و فعالیت آزادانه در کنار یک دیگر است.

در این میان تأمّل پیرامون این نکته بسیار ضروری است که فعالیت احزاب به معنای سلب آرامش و امنیت از کشور نشود.

اگر بنا باشد دیدگاه های سیاسی جناح های مختلف به بخش های کلان و مهم کشور تسرّی یابد و وحدت جامعه را هدف قرار دهد قطعا مشکلات حادی ایجاد خواهد شد و مردم بیش از گذشته تحت فشار قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر شیوع بسیار گسترده و غیر قابل پیش بینی کرونا در کشورمان همه زمینه ها را تحت تاثیر قرار داده است و از نظر اقتصادی نیز در شرایط سختی قرار گرفته ایم، اما باید تاکید کرد که بحت انسجام ملی فراتر از هر گونه اظهارنظرات سیاسی احزاب است.

بیان مسائل و ارائه راهکار برای مشکلات آن ها امری ضروری است و نمی توان گفت نقد جایز نیست، اما باید دقت داشت که نقدهای اقتصادی در محدوده ای بیان شوند خود عامل بروز مشکلات جدی تر در حوزه سیاسی نشود.

برخی افراد این روزها مکرر بر این موضوع تاکید دارند که مشکلات بسیاری برای مردم در زمینه معیشتی ایجاد شده است، اما راهکاری برای عبور از این شرایط مطرح نمی کنند و در قالب نقدهای تند و گزنده این مسائل را مطرح می کنند.

به اعتقاد من باید مرز میان تخریب و نقد مشخص شود. در شرایط کنونی کشور ما تاب تخریب های گسترده را ندارد و تخریب جریان های سیاسی توسط یک دیگر نهایتا منجر به ایجاد روحیه ناامیدی و بی اعتمادی در سطح جامعه می شود و وقتی به این جا رسیدیم که مردم بی اعتماد شدند دیگر کار سخت می شود و مشکلات بسیار بیشتری ایجاد می شوند.

از این رو ضروری است که بار دیگر بر اهمیت بالای حفظ اتحاد و انسجام ملی تاکید کنیم به ویژه در شرایطی که کشورمان با مشکلات داخلی و خارجی بسیاری مواجه است.