کد خبر : 253684 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر - 22:09
چرا با وجود افزایش مرگ و میر کرونا مردم رفتارهای پرخطر دارند؟ منبع: گلوبال نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- موارد ویروس کرونا در ماه گذشته در پنسیلوانیا و نیوجرسی افزایش یافته است و از تعداد موج اول پیشی گرفته است ولی با این حال بسیاری از مردم به ملاقات با دوستان خود در اجتماعات سربسته ادامه می دهند.

برای جلوگیری از گسترش این خبر، مقامات فیلادلفیا محدودیت هایی را برای بسته شدن ناهارخوری های داخل سالن، سالن های ورزشی و موزه ها و محدود کردن ظرفیت اجتماعات در فضای باز اعلام کردند. فرماندار فیل مورفی همچنین محدودیت های جدیدی را برای جمع شدن در نیوجرسی ایجاد کرد، اما قبل از تأثیرگذاری محدودیت های جدید حتی با افزایش پیوسته تعداد مرگ و میرها مردم در مهمانی های هالووین شرکت می کردند. در سالن های بدن سازی ورزش می کردند و در رستوران ها غذا می خوردند.

"ملیسا اورباخ" استادیار روان شناسی در دانشگاه "تمپل" می گوید: مردم پس از چندین ماه که نتوانستند معاشرت کنند خسته شده اند و این باعث می شود که حین تصمیم گیری راحت تر نسبت به افزایش تعداد موارد مرگ ناشی از کرونا چشم پوشی کنند.

"اورباخ" که رفتارهای خطرناک استرس و سلامتی را مطالعه می کند، گفت: افراد منابع ذهنی محدودی برای کنترل خود دارند. همه این عوامل باعث کاهش کنترل خود مانند رکود اقتصادی، بیماری همه گیر می شود و مانند گذشته قادر به معاشرت نیستیم. همه این ها از نظر نحوه برخورد خودتنظیمی و کنترل خود بسیار خارج از خانه چرخ ماست.

وی افزود: وقتی توانایی معاشرت از بین می رود، مردم به یک مارپیچ رو به پایین می روند. این ممکن است باعث شود آن ها به دنبال پیام هایی باشند که مطابق با خواسته های آن ها باشد در مقایسه با آن چه واقعی است.

"اورباخ" عنوان کرد: اگر پیام ملی قوی تری وجود داشته باشد، مردم می توانند در محدود كردن رفتارهای خود پذیرش بیشتری داشته باشند، اما در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد، بنابراین آن ها در جست‌وجوی تحقیقات و اخبار برای یافتن حقایق هستند و شاید طبق آن چه که آن ها به نوعی مشاهده می کنند در خبرهای شان ظاهر می شود.

وی مطرح کرد: ممکن است هوا نیز در این زمینه نقش داشته باشد. در ماه های ابتدایی اختلال عاطفی فصلی (SAD) است و افراد ممکن است به دنبال فعالیت هایی برای کمک به آرامش و از بین بردن فشار خود باشند تا با عوامل استرس زا کنار بیایند.

دکتر "الیزابت گوش" استاد روان شناسی در دانشکده "فیلادلفیا" نیز در این خصوص گفت: دلیل دیگر این که افراد رفتارهای خطرناک انجام می دهند این است که آن ها بیشتر تجربه کرده اند در خطر زندگی کنند. مانند بیرون رفتن به شام ​​یا برداشتن ماسک خود در خانه یک دوست بدون این که بیمار شوند. این تجربه زیسته نسبت به شنیدن اطلاعات دست دوم در مورد امکان بیمار شدن یا آلوده شدن دیگران به ویروس در شکل گیری رفتار، قدرتمندتر است.

 

چهارشنبه ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۵ آذر ۱۳۹۹)