کد خبر : 253757 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر - 22:28
کمک هوش مصنوعی به پیش بینی شیوع کووید 19 منبع: Newsweek / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- استفاده از هوش مصنوعی (AI)برای پیش بینی تأثیر کرونا به طور چشمگیری از سایر مدل ها بهتر عمل می کند؛ به طوری که مورد توجه مقامات بهداشت عمومی در سراسر کشور قرار گرفته است.

در حالی که مدل های موجود برای پیش بینی شیوع بیماری از قبل وجود داشته است در صورت وجود، تعداد کمی از آن ها دارای AI هستند که به یک مدل اجازه می دهد براساس مشاهدات آن چه واقعاً اتفاق می افتد، پیش بینی کند. در مقابل آن چه طراحان مدل فکر می کنند اتفاق خواهد افتاد با استفاده از هوش مصنوعی، می توان الگوهای نهفته در داده ها را کشف کرد که بشر به تنهایی ممکن است آن ها را تشخیص ندهد.

"یاسر ابومصطفی" استاد مهندسی برق و علوم کامپیوتر می گوید: هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است، بنابراین منطقی است که آن را در یکی از فوری ترین مشکلاتی که جهان با آن روبه‌رو است، به کار برد. توسعه مدل جدید CS156 (که اصطلاحاً برای آن کلاس علوم کامپیوتر Caltech که در آن آغاز شده است) بود.

محققان دقت مدل را با مقایسه آن با پیش بینی های یک مدل گروه ساخته شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری از 45 مدل اصلی از دانشگاه ها و مؤسسات سراسر کشور ارزیابی می کنند. با استفاده از 1500 پیش بینی به عنوان نقاط مقایسه با گروه CDC محققان دریافتند که مدل CS156 دقیق تر از مدل گروه 58 درصد از 25 نوامبر است.

مدل CS156 ترکیبی از چندین مدل است که توسط ابومصطفی و گروه وی طی نه ماه گذشته تولید شده است. وزنی که هر مدل بر تولید کلی مدل CS156 دارد بر اساس عملکرد آن در هفته های گذشته تعیین می شود.

ابو مصطفی در حال توسعه مدل CS156 بر اساس بازخورد مسؤولان بهداشت عمومی است با این امید که بتواند ابزاری نجات دهنده برای هدایت تصمیمات سیاستی باشد. مقامات وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا (CDPH) و نمایندگان کمیسر بهداشت شهر نیویورک با او تماس گرفته اند.

بر اساس بازخورد آن ها، این مدل در حال اصلاح است تا به مقامات بهداشت عمومی اجازه دهد پیش بینی كنند كه چگونه مداخلات مختلف مانند دستورهای ماسك و دستورات ایمن تر در خانه بر كنترل شیوع بیماری تأثیر می گذارد. مسؤولان بهداشت عمومی با این پیش بینی ها بهتر می توانند ارزیابی کنند که به احتمال زیاد کدام مداخلات کمک می کند. ابو مصطفی آموخته است که CDPH در حال حاضر از مدل CS156 در تصمیم گیری خود استفاده می کند.

 

یک شنبه ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۹ آذر ۱۳۹۹)