کد خبر : 253759 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۸ آذر - 23:07
آموزش بیشتر ممکن است از زوال عقل محافظت نکند منبع: نوروساینس ‌نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یافته های پیشین نشان می دهند که آموزش تا حد زیادی از زوال عقل محافظت می کند. بر این اساس هر سال تحصیلی خطر ابتلا به زوال عقل را تا 7 درصد کاهش خواهد داد.

محققان دانشگاه Duisburg-Essen (UDE) استقامت زیادی نشان داده اند و اکنون این ارتباط عِلّی را رد کرده اند. اساس کار آن ها بر اساس اصلاح مدرسه ای است که 80 سال پیش دوره تحصیل را در سوئد تمدید کرد. مجله اپیدمیولوژی آمریکا این موضوع را در شماره فعلی خود پوشش می دهد.

آموزش و پرورش یک عامل امیدوار کننده در نظر گرفته شد که می تواند به طور فعال خطر زوال عقل را کاهش دهد. و در واقع یک همبستگی وجود دارد. آلزایمر و بیماری های مشابه بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاهی افراد با سطح تحصیلات پایین را تحت تأثیر قرار می دهند، اما آیا واقعاً خود آموزش است که اثر محافظتی دارد؟

مطابق گروه تحقیقاتی به رهبری پروفسور" UDE مارتین کارلسون" لزوماً این گونه نیست. سال ها او و همکارانش از طریق بایگانی برای کسب اطلاعات در مورد اصلاح مدرسه ابتدایی سوئد بین سال های 1930 و 1950 زمانی که تحصیلات اجباری به تدریج از شش سال به هفت سال در سراسر کشور افزایش یافت، تلاش کردند. کارلسون توضیح می دهد: این دقیقاً یک موضوع مهم است. این برای همه کودکان 13 ساله بدون توجه به هوش، شخصیت، محیط اجتماعی یا سایر عواملی که به طور معمول در تصمیم گیری در مورد مدت زمان رفتن به مدرسه تأثیر می گذارد، اجباری بود.

یک مطالعه موازی در مورد موفقیت در بازار کار نشان داد که تحصیلات طولانی مدت تأثیر قابل توجهی در نتایج بازار کار ندارد. انتخاب شغل و درآمد به طور متوسط ​​پس از اصلاح تغییر نکرد، بنابراین فرصت های داشتن یک سبک زندگی سالم تغییر نکرد یا این بدان معناست که اقتصاددانان، اپیدمیولوژیست ها و روان شناسان درگیر می توانند اطمینان داشته باشند که در واقع چیزی جز تأثیر سال تحصیلی اضافی را مورد بررسی قرار نداده اند.

"کارلسون" توضیح می دهد که چگونه ممکن است اگر چه همبستگی بین این دو نتیجه وجود دارد، اما علتی وجود ندارد. عوامل مهم تعیین کننده موفقیت در مدرسه به عنوان مثال هوش یا زمینه اقتصادی نیز بر روند پیری ما تأثیر می گذارند.

 

یک شنبه ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۹ آذر ۱۳۹۹)