کد خبر : 253789 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر - 22:05
مهارکننده های RAS با افزایش خطر مرگ ناشی از کرونا ارتباط ندارند منبع: ساینس الرت / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- این نگرانی مطرح شده است که استفاده از یک گروه معمول از داروها به نام مهار کننده های RAS می تواند عفونت کرونا را تسهیل کند، بر شدت بیماری تأثیر بگذارد. با این حال در یک مطالعه جدید مبتنی بر رجیستر در سراسر کشور از Karolinska Institutet در سوئد شامل تقریبا 1.4 میلیون بیمار بود که استفاده از مهار کننده های RAS با افزایش خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کرونا ارتباطی نداشت. این مطالعه در مجله اروپایی نارسایی قلب منتشر شده است.

ویروس کرونا با اتصال پروتئین سنبله خارجی آن به گیرنده آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) به سلول های هدف وارد سلول های انسانی می شود. از آن جا که مهار کننده های سیستم رنین-آنژیوتانسین-آلدوسترون (RAS) سطح ACE2 را افزایش می دهند، نگرانی در مورد استفاده از این روش های درمانی در طی بیماری همه گیر کرونا مطرح شده است.

نام های عمومی مهارکننده های RAS به "pril" یا "sartan" ختم می شود (برخی از نمونه ها آنالاپریل، کاپتوپریل، لوزارتان، والسارتان و کندسارتان هستند). آن ها معمولاً برای درمان فشار خون بالا، نارسایی قلبی، دیابت، بیماری کلیوی و بیماری ایسکمیک قلب استفاده می شوند.

"جیانلوئیجی ساوارسه" استادیار قلب و عروق در انستیتوی "کارولینسکا" و مشاور در نارسایی قلبی در این باره می گوید: نتایج ما نشان می دهد که مهار کننده های RAS بعید است تأثیر منفی بر نتیجه بیماران کرونا داشته باشند.

 

دوشنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۰ آذر ۱۳۹۹)