کد خبر : 253791 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ آذر - 22:13
نقش "سروتونین" در افزایش صبر منبع: هلث دی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- زمان هایی در زندگی همه ما پیش می آید که باید صبور باشیم. یادگیری سرکوب انگیزه برای رضایت فوری اغلب برای موفقیت در آینده حیاتی است، اما این که چگونه صبر در مغز تنظیم می شود، هنوز درک نشده است.

در حال حاضر در مطالعه ای که روی موش ها توسط واحد محاسبات عصبی در دانشگاه فارغ التحصیل مؤسسه علوم و فناوری اوکیناوا (OIST) توسط دکتر "کاتسوهیکو میازاکی" و دکتر "کایوکو میازاکی" انجام شد، مناطق خاصی از مغز را که به صورت جداگانه از طریق "سروتونین" صبر را تقویت می کنند، مشخص می کنند.

دکتر "کاتسوهیکو میازاکی" گفت: سروتونین یکی از مشهورترین تنظیم کننده های عصبی در رفتار است که به تنظیم خلق و خو، چرخه های خواب و بیداری و اشتها کمک می کند. تحقیقات ما نشان می دهد که ترشح این پیام رسان شیمیایی نیز نقشی اساسی در تقویت صبر و شکیبایی بازی می کند.

آخرین مطالعات محققان بیشتر متکی به تحقیقات قبلی است؛ یعنی زمانی که بدن از تکنیکی قدرتمند به نام "اپتوژنتیک" با استفاده از نور برای تحریک نورون های خاص در مغز برای ایجاد ارتباط علی بین "سروتونین" و صبر استفاده کرد.

دانشمندان موش های مهندسی شده ژنتیکی را پرورش دادند که دارای نورون های آزاد کننده سروتونین بودند و پروتئینی حساس به نور را بیان می کردند. این بدان معنی بود که محققان می توانند با استفاده از فیبر نوری کاشته شده در مغز، این نورون ها را تحریک کنند تا در زمان های دقیق با تابش نور، سروتونین را آزاد کنند.

محققان دریافتند که تحریک این سلول های عصبی در حالی که موش ها منتظر غذا بودند زمان انتظار را افزایش می دهد، با حداکثر تأثیر زمانی که احتمال دریافت پاداش زیاد است، اما زمان نامشخص بودن پاداش دیده می شود.

در مطالعه قبلی، دانشمندان بر روی ناحیه ای از مغز به نام "هسته رافه پشتی" متمرکز شدند که قطب مرکزی نورون های آزاد کننده سروتونین است. سلول های عصبی از هسته رافه پشتی به سایر قسمت های مغز جلو می رسند و در جدیدترین مطالعه خود، دانشمندان به طور خاص کشف کردند که کدام یک از این مناطق مغزی در تنظیم صبر نقش دارد.

 

دوشنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۰ آذر ۱۳۹۹)