کد خبر : 253823 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر - 20:33
دولت مجدانه با گرانی های افسار گسیخته مقابله کند فتح الله بیات / رئیس اتحادیه کارگران قراردادی

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که امروزه کارگران ما قدرت خرید بسیار کمی دارند و در عین این که تلاش های بسیار زیادی برای چرخاندن چرخ های زندگی شان می کنند، اما متاسفانه پاسخ مناسبی دریافت نمی کنند و هم چنان مشکلات مالی بر آن ها غلبه می کند.

از زمانی که یادمان می آید کارگران در هر دوره ای با انبوهی از مسائل مالی لاینحل مواجه بوده اند و همواره وعده های زیبای بسیاری از سوی مسؤولان در خصوص بهبود معیشت شان شنیده اند.

وعده هایی فقط در همان حد وعده و شعار باقی مانده و جامه عمل پوشانده نشده و اخیرا باید ابراز تأسف کرد که اصلا تلاشی نیز در جهت تحقق این وعده ها صورت نمی گیرد.

همین بی توجهی به معیشت قشر حساس و آسیب پذیر کارگر موجب شده تا سطح وسیعی از مشکلات مالی در معیشت و زندگی آن ها عارض شود.

خداحافظی با این مشکلات مالی قطعا نیاز به همت و انگیزه قوی مسؤولان دارد که متاسفانه باید گفت این امر به طور محسوس وجود ندارد.

اگر دولت می توانست تورم را به نحوی کنترل کند که از قدرت خرید و میزان درآمد مردم پیشی نگیرد امروزه شرایط بهتری را در زندگی و معیشت مردم شاهد بودیم.

سطح حقوق و دستمزدهای قشر وسیعی از مردم ایران پایین است و این طور که مشخص است با پرداخت های مالی در قالب یارانه و بسته های معیشتی و حمایتی نیز نمی توان آن را ترمیم کرد؛ چرا که مشکل اصلی بالا بودن تورم است و در صورت کنترل گرانی ها شاید بتوان امید داشت تا حد بسیار کمی ثبات در زندگی اقتصادی کارگران ایجاد شود. در غیر این صورت هم چنان باید شاهد اتفاقات تلخ اقتصادی در زندگی مردم مان باشیم.

راهکار اصلی این است که دولت باید تمام ابزارهای اجرایی و نظارتی خود را به کار گیرد تا به طور جدی با گرانی های افسار گسیخته مقابله کند و راه گرانی را از طریق نظارت بر قیمتگذاری ها مسدود کند.