کد خبر : 253846 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر - 20:43
تهدید امنیت شغلی در سایه کرونا ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- تعطیلی و تعدیل نیرو واژه های نام آشنایی هستند که گرچه سال ها در ادبیات اقتصادی ایران به گوش می رسید، اما اکنون بیش از پیش ملموس و محسوس است و در اکثر محیط های کاری شاهدش هستیم.

شرایط کاری این روزهای همه افراد به دلیل قرار گرفتن در حالت رکود ناشی از کرونا به قدری متزلزل شده که همه بر این امر تأکید می کنند که امنیت شغلی ندارند و نمی دانند تا چه زمانی امکان فعالیت شغلی و کسب درآمد خواهند داشت.

وضعیت کنونی مشاغل بسیار مشوش است و هیچ کسی از روز دیگرش خبر ندارد و نمی داند  فردا چه عاقبتی در انتظارش است.

وضعیت اقتصادی کشور نیز به شدت متشنج شده است و همین اتفاق، تاثیرات بسیار منفی بر معیشت و رفاه مردم به دنبال داشته است.

باید ضمن این که تلاش های زیادی در زمینه از بین بردن کرونا و کاهش میزان مبتلایان می کنیم اقتصاد کشور را نیز بازیابی کنیم تا مردم قدرت خریدشان احیاء شود و بتوانند مجدد به شرایط مالی قبل شان بازگردند.

از زمانی که کرونا در ایران شیوع یافته است تعداد بیکاران به شدت افزایش یافته و مشکلات اقتصادی از هر سو بر مردم فشار وارد کرده است.

متاسفانه برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای عبور از بحران کنونی کرونا نشده و اتفاقاتی که اکنون شاهدش هستیم به خوبی گویای عدم توان اجرایی مسؤولان کشور در زمینه فعالیت شان است.

علاوه بر انتظارات محقق نشده مردم امروزه شاهد افزایش نارضایتی ها در نتیجه بروز مشکلات اقتصادی هستیم. بهتر است به جای این که مکرر شعار رفع مشکلات مردم سر داده شود، اقدام عملیاتی و قابل اجرا در این زمینه را شاهد باشیم.

باید سیاست های مناسبی اتخاذ شود و تبعات این طرح های خوب عیان باشد و همگان بتوانند رؤیت کنند.

متاسفانه آن چه که اکنون همه رؤیت می کنند ناکارآمدی مسؤولان در اداره کشور است که موجب شده کرونا نه تنها کاهش نیابد بلکه به سرعت نیز رشد یابد و منتقل شود.

به اعتقاد من برای کنترل کرونا باید ابتدا به تقویت اقتصاد پرداخت و این دو لازم و ملزوم یک دیگر هستند.