کد خبر : 253868 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر - 13:21
به‌صورت رایگان منتشر شد عرضه کتابی مستند و تصویری درباره مبتلایان به ایدز مهدی حسینی از عکاسان مستند و خبری، کتاب «داستان نیست» را با محوریت عکاسی مستند از زندگی مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی تهیه و به‌صورت رایگان در فضای مجازی منتشر کرد.

نوآوران آنلاین- کتاب تصویری «داستان نیست» اثر مهدی حسینی عکاس و خبرنگار به‌تازگی در  فضای مجازی منتشر شده است. این‌کتاب که درباره زندگی افراد مبتلا به ویروس ایدز است، روز جمعه ۷ آذر در فضای مجازی رونمایی شد.

کتاب مورد اشاره، دومین اثر تصویری حسینی است و پیش از آن، یک‌کتاب عکس دیگر را هم در کارنامه خود ثبت کرده است. او پس از کار روی موضوع اعتیاد و انجام عکاسی درباره این‌مساله، با آسیب‌ها و معضلات اچ.آی.وی یا ایدز آشنا شد و پرونده‌ای هم برای این‌آسیب اجتماعی باز کرد. به این‌ترتیب سعی کرد به بیماران اچ.آی.وی کمک کرده و تلاش کند این‌باور را در آن‌ها به وجود بیاورد که می‌توانند تلقی اشتباه مردم جامعه را درباره خود و بیماری‌شان از بین ببرند.

این‌عکاس اجتماعی می‌گوید ایذر بیماری تلخی است اما تلخ‌تر از آن، تصور مردم جامعه ما از آن است. مبتلایان ایدز، مجرم نیستند و کار خلافی مرتکب نشده‌اند که جامعه ما با آن‌ها این‌چنین برخورد می‌کند. یکی از راه‌های تفهیم صحیح شرایط این‌بیماری، تهیه یک‌مجموعه تصویری بود که نتیجه‌اش در کتاب «داستان نیست» و عکس‌های رنگی آن قابل مشاهده است.

حسینی پس از گفتگوهای بسیار با ۲۰ مبتلا به ایدز، در نهایت موافقت ۱۰ تن از آن‌ها را برای عکاسی مستند و روزانه جلب کرده و از زندگی‌شان عکاسی کرده است. کار عکاسی از این‌ ۱۰ بیمار، مدت ۶ ماه طول کشیده است. او هزینه‌های خود برای به‌سرانجام رساندن کارهای کتاب «داستان ندارد» را ۸۰۰ هزار تومان عنوان می‌کند و می‌گوید در این‌راه، هیچ نهاد یا ارگانی مانند خانه هنرمندان کمک و پاسخی به او نداده است.

کتاب «داستان نیست» توسط تهیه‌کننده‌اش در قالب کتاب الکترونیک، و به‌صورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده است.