کد خبر : 253906 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ آذر - 19:57
زندگی بیماران دیابتی آسان تر و ایمن تر می شود منبع: اسپوتنیک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان دانشگاه "کپنهاگ" و شرکت بیوتکنولوژی Gubra یک مولکول انسولین جدید تولید کرده اند که در آینده اطمینان حاصل خواهد کرد افراد دیابتی مقدار کافی انسولین دریافت می کنند.

پروفسور "ناند جی" توضیح می دهد: ما اولین قدم را به سمت تولید نوعی انسولین که بتواند متناسب با سطح قند خون بیمار تنظیم شود، ایجاد کرده ایم. این امر پتانسیل فوق العاده ای برای بهبود چشمگیر زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع 1 دارد.

محققان نوعی انسولین با اتصال مولکولی داخلی ساخته اند که می تواند میزان قند خون را در بدن درک کند. با افزایش قند خون، مولکول فعال شده و انسولین بیشتری آزاد می کند و با پایین آمدن قند خون، مقدار کمتری آزاد می شود.

"جنسن" می‌گوید: این مولکول به طور مداوم مقدار کمی انسولین آزاد می کند، اما بسته به نیاز متفاوت است.  

وی افزود: این به بیماران دیابتی نوع 1 درمان راحت تر و راحت تری خواهد داد. امروز، فرد مبتلا به دیابت نوع 1 باید در طول روز بارها به خود انسولین تزریق كند و مرتباً با خوردن انگشت خود با یك متر قند خون، سطح قند خون خود را كنترل كند. این به فرد اجازه می دهد که در طی یک روز کمتر مولکول جدید انسولین تزریق کند و در نتیجه کمتر به آن فکر کند. اگر چه انسولین جدید "خودکار" پیشرفت عمده ای در جهت درمان بهتر دیابت است، اما مدتی طول می کشد تا انسولین بخشی از زندگی روزمره بیماران دیابتی شود. ما مولکول انسولین را بر روی موش آزمایش کرده ایم و خود نیز اثبات شده است. گام بعدی توسعه مولکول است تا سریع تر و دقیق تر کار کند و سرانجام آزمایش آن بر روی انسان فرایندی است که سال ها طول می کشد.

ایده ایجاد نوعی انسولین که خود را با نیازهای بیمار تنظیم کند، سال ها پیش در حالی که پروفسور جنسن در ایالات متحده زندگی می کرد، وجود داشت.

  

شنبه ۵ دسامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۵ آذر ۱۳۹۹)