کد خبر : 253908 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ آذر - 20:08
سرکوب کرونا با "مولنوپیراویر" منبع: هلث دی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان مؤسسه علوم پزشکی در دانشگاه ایالتی "جورجیا" کشف کردند که درمان عفونت کرونا با داروی ضد ویروسی جدید به نام "مولنوپیراویر" انتقال ویروس کرونا را در عرض 24 ساعت کاملاً سرکوب می کند.

این گروه به رهبری دکتر "ریچارد پلمپر" استاد برجسته دانشگاه ایالتی جورجیا در ابتدا کشف کردند که این دارو در برابر ویروس های آنفلوانزا قوی است.

"پلمپر" گفت: این اولین نمایش داروی خوراکی در دسترس است که به سرعت مانع انتقال کرونا می شود. قطع ارتباط گسترده در جامعه تا زمان واکسیناسیون گسترده در مدیریت کرونا و کاهش عواقب فاجعه بار بیماری همه گیر مهم است.

از آن جا که این دارو را می توان از طریق دهان مصرف کرد، درمان می تواند به دلایلی همچون جلوگیری از پیشرفت بیماری، کوتاه کردن مرحله عفونی برای کاهش عوارضی همچون انزوای طولانی مدت بیمار خیلی سریع آغاز شود.

محققان در اوایل یادآوری کردند که "مولنوپیراویر" دارای فعالیت طیف گسترده ای علیه ویروس های RNA تنفسی است و درمان حیوانات آلوده از طریق دهان با دارو میزان ذرات ویروسی را چندین مرتبه و انتقال را به طور چشمگیری کاهش می دهد که این ویژگی ها "مولنوپیراویر" را به یک کاندیدای قدرتمند برای کنترل دارویی کرونا تبدیل کرده است.

"یوزف ولف" دانشجوی دکترا در آزمایشگاه پلمپر نیز گفت: هنگامی که ما آن حیوانات آلوده را تحت درمان قرار دادیم و سپس حیوانات منبع آن را با گلدان های تماسی درمان نشده در همان قفس درمان کردیم، هیچ یک از تماس ها آلوده نشد. برای مقایسه، تمام تماس های زردآلوهای منبع که دارونما دریافت کرده بودند، آلوده شدند.

 

شنبه ۵ دسامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۵ آذر ۱۳۹۹)