کد خبر : 264561 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۷ دي - 20:30
رفاه عمومی؛ تحت تأثیر تصمیمات غلط اقتصادی ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- مشکلات مالی این روزها بیش از هر زمان دیگری کشور را گرفتار کرده است. به موازات مشکلاتی که برای اقتصاد داخلی کشور ایجاد می شود شاهد بروز بحران های بسیاری برای زندگی مردم هستیم.

رفاه عمومی این روزها دستخوش تصمیمات غلط اقتصادی قرار گرفته است و مردم گرفتارتر می شوند.

تا امروز خانوارهای ایرانی تلاش های بسیاری برای تامین نیازهای شان داشته اند و شاهد هستیم که در بسیاری از خانواده ها همه اعضا شاغل هستند و با این حال باز هم امکان پس انداز وجود ندارد و فقط زندگی شان در حد تامین نیازهای ضروری همچون خوراک، پوشاک و مسکن می گذرد.

مردم ما در شرایط کنونی با وضعیت بسیار سختی در زمینه تامین معیشت شان مواجه هستند و باید مسیر اقتصاد به گونه ای هموار شود که افراد بتوانند تناسب میان درآمدها و تورم را ایجاد کنند.

در کشور ما خانواده های کم درآمد از هیچ گونه حمایت مادی برخوردار نیستند و این امر ادامه زندگی را برای شان دشوار می کند.

این طور که به نظر می رسد مشکلات ادامه دار خواهند بود؛ به ویژه اگر بودجه سال آینده به همین شکل که تورم زاست تصویب شود که در این صورت باید آماده هرگونه بروز مشکلات گسترده تر باشیم.

در چنین شرایطی کسری شدید بودجه حتمی خواهد بود؛ چرا که بودجه ای که اکنون دولت در اختیار مجلس قرار داده است به شدت تورم زاست و نشانی از واقع بینی در آن دیده نمی شود؛ این در حالی است که در زمینه اقتصادی باید در وهله نخست واقع بینی مورد توجه قرار گیرد و به دور از خوش بینی، برنامه یک سال مالی کشور را تدوین و تصویب کرد.

به اعتقاد من برای جلوگیری از کسری بودجه و بروز بحران های عمیق تر اقتصادی باید حتماً تغییرات اساسی و اصلاحات مناسبی در بودجه سال آینده صورت گیرد.

افزون بر این رویه اداره اقتصاد کشور باید با اصلاحات ساختاری مواجه شود؛ به گونه ای که شاهد بهبودی اوضاع و پایان اقتصاد ضعیف و بی ثبات و آشفته باشیم.