کد خبر : 264564 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۸ دي - 01:29
چه کسانی از اعتیاد به نیکوتین نجات پیدا می کنند منبع: ساینس الرت / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- با توجه به معیارهای تشخیصی فعلی، حتی افرادی که خود را سیگاری های معمولی سیگار می دانند نیز ممکن است معتاد باشند. محققان کالج پزشکی پنسیلوانیا و دانشگاه دوک دریافتند که بسیاری از افراد سیگاری سبک (کسانی که روزانه یک تا چهار نخ سیگار می کشند) از معیارهای اعتیاد به نیکوتین برخوردارند و بنابراین باید برای درمان در نظر گرفته شوند.

"جاناتان فولدز" استاد علوم بهداشت عمومی و روانپزشکی و بهداشت رفتاری پنسیلوانیا گفت: در گذشته برخی تصور می کردند که فقط بیمارانی که روزانه حدود 10 نخ سیگار می کشند یا بیشتر معتاد هستند و من هنوز هم بعضی اوقات این را می شنوم، اما این مطالعه نشان می دهد که بسیاری از افراد سیگاری سبک، حتی کسانی که هر روز سیگار نمی کشند می توانند به سیگار اعتیاد داشته باشند.

به گفته "جیسون الیور" استادیار روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه "دوک" هنگام ارزیابی اعتیاد به نیکوتین که از نظر بالینی به عنوان "اختلال استفاده از دخانیات" شناخته می شود پزشکان توصیه می کنند 11 معیار ذکر شده در ویرایش 5 از مقاله تشخیصی و آماری را به طور کامل ارزیابی کنند.

وی گفت: به عنوان میانبر، پزشکان معمولاً از افراد سیگاری می پرسند که روزانه چه مقدار سیگار می کشند.

"الیور" گفت: سیگار کشیدن سبک تر به درستی مضر است، اما پزشکان بعضی اوقات سیگاری های سبک تر را معتاد نمی دانند و بنابراین نیازی به درمان ندارند، اما این مطالعه نشان می دهد بسیاری از آن ها بدون کمک به ترک اعتیاد مشکل دارند.

محققان مجموعه داده های موجود از مؤسسه ملی بهداشت را مورد بررسی قرار دادند از جمله بیش از 6700 سیگاری که به طور کامل ارزیابی شده بودند تا ببینند آیا آنها معیارهای DSM-5 را برای اختلال مصرف دخانیات دارند یا خیر. آنها دریافتند که تقریباً دو سوم کسانی که فقط یک تا چهار سیگار در روز می کشند معتاد بودند و حدود یک چهارم کسانی که کمتر طی هفته سیگار می کشند معتاد به نیکوتین بودند.

محققان دریافتند که شدت اعتیاد به سیگار همان طور که توسط معیارهای ملاقات مشخص شده است با فراوانی سیگار کشیدن افزایش می یابد؛ به طوری که 35 درصد از کسانی که روزانه یک تا چهار سیگار می کشند و 74 درصد از کسانی که 21 سیگار یا بیشتر می کشند، افزایش می یابد.

"فولدز" محقق مؤسسه سرطان پنسیلوانیا گفت: این اولین باری بود که شدت اعتیاد به سیگار در کل دامنه استفاده از سیگار توصیف می شد.

الیور اضافه کرد که این مطالعه شیوع بالای اختلال مصرف دخانیات را حتی در بین افراد سیگاری سبک نیز برجسته می کند و مبنایی را فراهم می کند که از طریق آن می توان این جمعیت را هدف گرفت.

 

دوشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۸ دی ۱۳۹۹)