کد خبر : 264778 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۴ دي - 19:35
افزایش دستمزدها هیچ فایده ای به دنبال ندارد فتح‌الله بیات / فعال کارگری

نوآوران آنلاین- اقتصاد این روزهای کشورمان تحت تأثیر عوامل مختلف، روزهای بسیار مشوشی را می گذراند و نتیجه این تشویش به خوبی در سفره های مردم عیان است.

بدون اغراق باید گفت مردم ما در حال حاضر در شرایط بسیار اسفباری به سر می برند و با توجه با گرانی هایی که روزانه شاهد هستیم، روز به روز بر شدت وخامت اقتصاد خانواده شان افزوده می شود.

رکود بی سابقه ای که اکنون اقتصاد ایران را در برگرفته است جیب بسیاری از مردم را خالی و مشکلات حادی ایجاد کرده است.

برای رفع این مشکلات نیاز به تغییر اساسی در رویکرد مدیریتی کشور به ویژه در حوزه اقتصادی داریم.

به اعتقاد من اگر مدیران با کفایتی اکنون اداره اقتصاد را بر عده داشتند شرایط بسیار بهتر بود و مردم این چنین تحت فشار نبودند.

اقتصاد داخلی کشور ما اخیراً بسیار آسیب دیده و دچار بحران شده است.

باید این بحران با تلاش و همت مسؤولان رفع شود و شاهد روزهای خوبی باشیم.

هر چه اقتصاد کشور شرایط بهتری داشته باشد مردم نیز زندگی و معیشت مناسب تری خواهند داشت و مشکلات زندگی ها کمتر خواهد شد، اما اکنون اقتصاد کشور روزهای بسیا تلخی را سپری می کند و مردم نیز اقتصادشان تحت تأثیر این شرایط دچار مشکل شده است و نمی توانند از رفاه حداقلی نیز برخوردار باشند.

در حال حاضر اگر حقوق های سرپرستان خانوار چندین برابر نیز شود باز هم قادر نخواهند بود از عهده اداره زندگی برآیند؛ چرا که پیش و بیش از این که درآمدها افزایش یابند هزینه ها و مخارج زندگی بیشتر می شوند و تورم، شرایطی را رقم خواهد زد که افزایش حقوق و دستمزدها هیچ فایده ای به دنبال نداشته باشد.

اگر دستمزدها افزایش یابند و به دنبالش نیز هزینه ها چند برابر شوند نه تنها مفید نیست، بلکه زیان بار خواهد بود و وضع را پیچیده تر خواهد کرد.

از این رو ضروری است که نسبت به ایجاد شرایط با ثبات اقتصادی و تأمین انتظارات مردم، مسؤولان حساس و در این راستا مسؤولیت پذیر باشند.