کد خبر : 264832 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي - 14:02
سه مقاله و یک مصاحبه از آمارتیا سن و جان رالز کتاب خرد در سه حوزه ترجمه و منتشر شد کتاب «خرد در سه حوزه؛ سه مقاله و یک مصاحبه از آمارتیا سن و جان رالز» با گزینش و ترجمه حسن فشارکی به همت انتشارات نگاه منتشر شده است.

نوآوران آنلاین- کتاب خرد در سه حوزه حاوی سه مقاله و یک مصاحبه است. دو مقاله از آمارتیا سن فیلسوف و اقتصاددان هندی تبار بریتانیایی، که صدها مقاله و کتاب درباره مسائلی از قبیل توسعه، فقر، آزادی، برابری… نگاشته و برخی از آنها را مترجم کتاب پیش رو به فارسی برگردانده است.

مقاله سوم را فیلسوف و اقتصاددان شهیر آمریکایی جان رالز به رشته تحریر درآورده است. مصاحبه موجود در کتاب نیز یکی از مصاحبه‌های اوست که در سالهای آخر عمرش انجام شده است.

مضمون مشترک همه این مطالب خرد و کاربرد آن در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی است؛ خردی که در چهار چوب آزادی تحقق می‌یابد و سپس به رشد و گسترش آزادی کمک می‌کند. پیام کتاب گزینش آزادی انسان در چهارچوب خرد و در عین حال رشد خرد در فضایی آزاد است.

آمارتیا کومار سن( Amartya Kumar Sen) برنده هندی جایزه نوبل اقتصاد است که در سوم نوامبر سال ۱۹۳۳ چشم به جهان گشود. وی استاد فلسفه و اقتصاد در دانشگاه هاروارد است. وی به سبب مشارکت‌هایش در نظریه‌های توسعه انسانی و اقتصاد رفاه شناخته شده که یکی از مهم‌ترین آثار وی کتاب توسعه به مثابه آزادی است.

کتاب خرد در سه حوزه؛ سه مقاله و یک مصاحبه از آمارتیا سن و جان رالز با گزینش و ترجمه حسن فشارکی به همت انتشارات نگاه به بهای ۴۸۵,۰۰۰ ریال اخیراً منتشر شده است.