کد خبر : 264849 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۶ دي - 20:54
تفاوت دیدگاه های سیاسی را برجسته نکنیم داریوش قنبری / فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- در همه کشورهای دنیا احزاب و جریان های سیاسی مختلف دارای تفاوت دیدگاه های اساسی هستند، اما این که این اختلافات سیاسی که به حوزه مشی و سیاست ها بازمی گردد چگونه مطرح شوند و مردم چه برخوردی در مواجهه با این امر داشته باشند، بسیار مهم است.

در کشور ما همواره در هنگامه رقابت های انتخاباتی، نامزدهایی از جریان های مختلف که تایید صلاحیت شده اند با یک دیگر به رقابت می پردازند و از تریبون های مختلف به تشریح محورهای برنامه های شان و شیوه مدیریتی شان می پردازند.

گاهاً شاهد بوده ایم که این تریبون های اجتماعی به محلی برای سیاه نمایی علیه جریان رقیب تبدیل شده است. این امر مشکلات بسیاری در زمینه وحدت ملی ایجاد می کند؛ چرا که مردم بی اعتماد می شوند و این بی اعتمادی در نهایت منجر به ناامیدی می شود که به زیان کشور است.

به اعتقاد من باید همه افراد و مسؤولان تلاش کنند تا میزان مشارکت در انتخابات را بالا ببرند تا همبستگی ملی تقویت شود.

انتخابات، زمان مناسبی برای تسویه حساب های سیاسی نیست و نمی توان در آن شرایط اختلافات سیاسی را پررنگ کرد؛ چرا که در این صورت نه تنها مشکلات رفع نمی شوند، بلکه بیش از گذشته نیز به چشم خواهند آمد.

کشور ما اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز حفظ وحدت ملی دارد. در این راستا باید همه بکوشند تا ضمن جلب رأی مثبت مردم، انسجام ملی را خدشه دار نکنند.

یکی از مسائل مهمی که انسجام ملی را در مخاطره قرار می دهد، دوقطبی کردن فضای سیاسی کشور برای کسب رأی بیشتر است. این اتفاق موجبات بروز مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد؛ از این رو توصیه می شود که اهداف انتخاباتی و حضور در تریبون های اجتماعی با در نظر داشتن این نکته بسیار مهم باشد که هر گونه دو قطبی سازی به زیان همه خواهد بود؛ به ویژه در شرایط کنونی که کشور در وضعیت واقعا حساسی قرار دارد و باید با اتحاد از همه مشکلات و بحران های موجود عبور کنیم.

به اعتقاد من جریان های سیاسی باید در وهله نخست رفع مشکلات معیشتی مردم و خروج از تنش را در دستور کار قرار دهند.