کد خبر : 264872 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۸ دي - 07:43
تجار آمریکا خواهان برکناری ترامپ برای حفظ دموکراسی هستند منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- رئیس یک گروه تجاری بزرگ ایالات متحده که نمایندگی 14 هزار شرکت از جملهExxon Mobil Corp ،Pfizer Inc  و  Toyota Motor Corp را دارد به مقامات ارشد ایالات متحده توصیه کرد که پس از حمله حامیان ترامپ به پایتخت آمریكا او را از جایگاه خود برکنار كنند.

"جی تیمونس" رئیس اجرایی اتحادیه ملی تولیدکنندگان امریکا گفت: ترامپ در تلاش برای حفظ قدرت است و خشونت مردم را تحریک کرده و هر مسؤولی که از او دفاع کند سوگند خود به قانون اساسی را نقض و دموکراسی را به نفع آنارشی رد کرده است.

ترامپ 14 روز کاری دیگر رئیس جمهور است و در سمت خود می ماند تا "جو بایدن" رئیس جمهور منتخب در 20 ژانویه 2021 میلادی (برابر با چهارشنبه اول بهمن 1399 هجری شمسی) سوگند یاد کند.

اعتراضات طرفداران ترامپ در امریکا کنگره را مجبور کرد موقتاً جلسه را قطع کنند.

به دنبال این اتفاق بسیاری از گروه های تجاری بیانیه های محکمی صادر کردند و از قانونگذاران دموکرات در کنگره نیز خواستند تا با بیست و پنجمین اصلاحیه برای برکناری ترامپ موافقت کنند.

آن ها عنوان کردند: هرج و مرج آشکار شده در پایتخت امریکا نتیجه تلاش های غیرقانونی ترامپ برای لغو نتایج قانونی انتخابات این کشور است. به همین دلیل بسیاری از تجار طی بیانیه ای از ترامپ خواستند به هرج و مرج پایان دهد و انتقال مسالمت آمیز قدرت را بپذیرد.

 

پنج شنبه ۷ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۱۸ دی ۱۳۹۹)