کد خبر : 265030 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ دي - 23:10
امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و ایران مال در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور آقای اسماعیل نجار رییسسازمان مدیریت بحران و مجید شایسته مدیر عامل شرکت توسعه تجارات ایران مال مال برگزار شد ، ایران مال متعهد شده است داوطلبانه فضا ها و امکانات زیر ساختی خود را در مواقع بروز بحران در اختیارسازمان مدیریت بحران کشور قرار دهد .

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی ایران مال، طی مراسمی با حضور اسماعیل نجار- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تفاهم‌ نامه‌ای باهدف افزایش آمادگی و ایمنی در مقابله با رخدادهای طبیعی میان ایران مال و سازمان مدیریت بحران کشور به امضا رسید.

بر اساس این گزارش، همچنین ایجاد سازوکارهای لازم در ایران‌مال برایذخیره اقلام امدادی و اسکان افراد آسیب‌دیده و یا در معرض خطر در بحران‌های احتمالی، برگزاری مانور مشترک به‌صورت دوره‌ای و زمینه‌سازیجهت استقرار پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس وکمک به آموزش‌های شهروندی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است. 

در حاشیه این مراسم، نجاررییس سازمان مدیریت بحران کشور باتاکید بر ظرفیت های ایران مال در آموزش و انجام  مانورهای  عملیاتامداد و نجات و همچنین چگونگی مقابله با بحران های طبیعی  در تهران و کرج  اظهار کرد: ایران یک کشور پر حادثه است که در سطح جهانیمقام دهم پرحادثه ترین کشورهای جهانی را از آن خود کرده، از این رو باید برنامه مدونی با نگاه پیشگیرانه با همراهی همه بخش‌های دولتی و خصوصی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از حادثه غمبار زلزله بم که 34 هزار نفر جان خود را از دست دادند، اساس کار مدیریت بحران کشور برپایه پیشگیریتعیین شد.

نجار ادامه داد: یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مدیریت بحران، کشور ژاپن است که این کشور با تکیه بر خرد، عقل و علم خود را نسبت به حوادث طبیعی ایمن کرده است.

او با تاکید بر اینکه باید قبل از وقوع حادثه برنامه‌های پیشگیرانهطراحی و به اجرا دربیاید، یادآور شد: بعد از وقوع حادثه پلاسکو، بایدصاحبان املاک، در زمینه ایمن سازی اقدامات قابل توجهی انجام دهند و این در حالی است که در تهران ساختمان‌هایی وجود دارد که بخشی ازآن‌ها در حریم رودخانه ساخته شده‌اند و احتمال دارد در آینده اینساختمان‌ها با مشکلاتی مواجه شوند.

نجار بیان کرد: شرایط مدیریت بحران کشور در حال حاضر مطلوب است و روز به روز این شرایط بهتر خواهد شد، اما این موضوع به معنایآن نیست که مشکلی در کشور وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر از ظرفیت بخش‌های مختلف کشور همچون نیروهای مسلح و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت بحران کشور استفاده می‌شود.

او با اشاره به شرایط شهر تهران، بیان کرد: با توجه به گسل‌های شهر تهران باید برنامه‌ریزی به روزی برای این شهر داشت که در جدیدتریناقدام، مرکز مدیریت بحران تهران با به قسمت شمالی حرم حضرت امام منتقل کردیم تا از زیرساخت های منطقه و دسترسی های آن به بهترینشکل استفاده شود.

نجار ادامه داد: در حالی که بیش از 25 سال از دوره 150 ساله زلزله تهران گذشته است و باید برای هر حادثه ای در این شهر برنامه ریزیدقیقی داشت، هر کدام از استان های کشور به عنوان معین منطقه خاصی از تهران انتخاب شده اند.

وی در انتها گفت: تهران شرایط بسیار خاصی دارد و اگر در تهران اتفاق خاصی رخ دهد به طور مستقیم 2 میلیون نفر و به طور غیرمستقیم 8 میلیون نفر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

ایران‌مال همراه مردم در شرایط سخت

همچنین در این مراسم، مجید شایسته- مدیرعامل شرکت تجارت ایران‌مال، با اشاره به اینکه باید از تجربه و مدیریت جهانی با تاکیدبر مباحث علمی در مقابله با حوادث طبیعی استفاده کرد، گفت: ایران‌مالبه عنوان سرمایه ملی امروز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا در شرایط بحرانی با حمایت‌های این مجموعه آثار حوادث ناگوار کاهش یابد.

وی ادامه داد: تفکر مجموعه ایران‌مال در همراهی مردم و نظام با برپایینقاهتگاه بیماران کرونایی در ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا اثبات شده است.

شایسته خاطرنشان کرد: بازار بزرگ ایران ظرفیت بسیار زیادی در پوشش و همراهی هموطنان در شرایط بحرانی دارد و بزرگترین هدف و نگاه مجموعه در امضای قرارداد همکاری با سازمان مدیریت بحران کشور ارائه آموزش‌های پیشگیرانه در زمان قبل از وقوع حادثه و ارائه خدمات در زمان بحران است.

او یادآور شد: مجموعه بزرگ ایران‌مال به عنوان یک سازه تمدنی با رعایت استانداردهای بین المللی ساخته شده و این سازه امکان مقابله تا 9 ریشتر زلزله را دارد و در صورت وقوع حادثه در تهران این مجموعه امکان میزبانی از 1 میلیون هموطنان را دارد.

بر اساس این گزارش ایران‌مال در شرایط سخت همچون سیل و شیوعبیماری کرونا با تاکید بر مسئولیت اجتماعی خود اقدامات قابل توجهیهمچون برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی، اهدای 10 هزار کیت ایرانیتشخیص بیماری کرونا  و گردهمایی ورزشکاران و هنرمندان برایهمیاری سیل زدگان را برپا کرد.

انتهای پیام/