کد خبر : 265032 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۲ دي - 23:38
تلاش دموکرات های کنگره برای اخراج ترامپ منبع: CNN / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- دموکرات های کنگره تلاش خود را برای مجبور کردن دونالد ترامپ به خروج سریع تر از موعد از کاخ سفید آغاز کردند.

انتظار می رود روز چهارشنبه 13 ژانویه 2021 میلادی (برابر با 24 دی 1399) کنگره رأی به استیضاح ترامپ دهد و به این ترتیب او تنها رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده خواهد بود که 2 بار استیضاح شده است.     

"جیم مک گاورن" نماینده کمیته قوانین به سی ان ان گفت: ما به شکل بسیار جدی تلاش می کنیم تا هر چه سریع تر استیضاح ترامپ صورت گیرد.

هفته گذشته هزاران نفر از طرفداران ترامپ به کاخ کنگره (کاپیتول) حمله کردند و نمایندگان مجلس را که گواهی پیروزی رئیس جمهور منتخب دموکرات جو بایدن را داشتند مورد هجوم قرار دادند. معترضان همچنین در یک حمله هولناک به مرکز دموکراسی آمریکا پنج نفر را کشتند.

این خشونت پس از آن رخ داد که ترامپ در یک راهپیمایی که ادعاهای دروغین مبنی بر نامشروع بودن شکست قاطع انتخابات خود را تکرار کرد، از طرفدارانش خواست تا به سمت کنگره بروند.
"نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان و بسیاری از دموکرات های کنگره به همراه تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان تأکید دارند که نباید به ترامپ برای پایان تصدی دوره مسؤولیت خود اعتماد کرد و او باید سریع تر از کاخ سفید برود.

"پلوسی" خطاب به دموکرات های مجلس نوشت: در محافظت از قانون اساسی و دموکراسی، فوراً عمل خواهیم کرد؛ زیرا این رئیس جمهور تهدیدی قریب الوقوع برای آمریکاست.

طی ناآرامی های هفته گذشته در امریکا ده ها نفر از افرادی که به افسران پلیس حمله کردند، کامپیوترها را سرقت کردند و شیشه های کنگره را شکستند و برخی از آن ها دستگیر شدند و مقامات نیز تحقیقات گسترده ای را در خصوص تروریسم داخلی آغاز کردند.

 

سه شنبه ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۲۳ دی ۱۳۹۹)