کد خبر : 265040 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي - 14:49
از سوی انتشارات سروش کتاب «رنگ در عکاسی» به چاپ دوازدهم رسید چاپ دوازدهم کتاب «رنگ در عکاسی» تألیف هارلد مانته با ترجمۀ پیروز سیار، منتشر و روانه بازار نشر شد.

نوآوران آنلاین-عکس رنگی در برابر عکس سیاه و سفید «ابزار» کاملاً تازه‌ای است که شایسته است به‌صورت نوی نیز به کار گرفته شود. با عکاسی رنگی کردن از اشیایی که در برابر دوربین قرار می‌گیرند، فقط بازتابی رنگی صورت نمی‌گیرد. بازی رنگ‌ها در قاب عکس موضوع زیبایی‌شناختی پیچیده‌ای است که اشراف بر آن نیازمند آموزش جدی و تجربۀ طولانی است.

کتاب حاضر، جلد دوم و در واقع مکمّل کتاب ترکیب‌بندی در عکاسی است، و همراه با آن مجموعۀ باارزشی از شناخت‌های پایه‌ای هنر عکاسی را شکل می‌دهد. هارلد مانته که یکی از پیروان مکتب باوهاوس است در این اثر کوشیده نظریه‌های چند تن از استادان آن هنرسرا درخصوص هنر نقاشی را بر هنر عکاسی انطباق دهد. او قوانین ترکیب رنگ‌ها را تشریح می‌کند و با عکس‌هایی که فراهم آورده مثال‌هایی گویا در اختیار علاقه‌مندان هنر عکاسی می‌گذارد.

در این کتاب خواننده نسبت به جنبه‌های مختلف «نظریه رنگ‌ها»، که به‌طور عمده از یوهانس ایتن و کتاب هنر رنگ او الهام گرفته، شناخت پیدا می‌کند و با تأثیرات روانی رنگ‌ها و کیفیت و گونه‌های مختلف توافق و تضاد رنگ‌ها آشنا می‌شود.

مانته در این اثر مهم‌ترین رکن هنری عکاسی رنگی، یعنی قانون‌های مربوط به اصول ترکیب رنگ‌ها، را برای خواننده تشریح می‌کند و به‌واسطه عکس‌هایی گویا و هنری، سهولت بیشتری در این کار به وجود آورده است. مشخصهج رنگ‌های مختلف، تضادهای رنگ‌ها، توافق‌های رنگ‌ها، منبع‌های نور، ساخت تصویر و ترکیب رنگ‌ها، و اطلاعات فنی، فصول کتاب را تشکیل می‌دهند.

چاپ دوازدهم این اثر در ۱۰۷ صفحۀخشتی بزرگ، شمارگان ۱.۰۰۰ نسخه و با قیمت ۹۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.