کد خبر : 265041 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي - 14:53
ویژه دی‌ماه صدوسومین شماره سروش خردسالان منتشر شد انتشارات سروش، صد و سومین شماره مجله سروش خردسالان، ویژه دی ماه منتشر شد.

نوآوران آنلاین- در شماره ۱۰۳ سروش خردسالان بخش‌هایی همچون، شعر یه تیکه ابر اون بالا، داستان هفت تا گوسفند، داستان این مسواکه یا جارو؟، نمایشنامۀ هرکاری یه راهی داره!، کاردستی قصه‌های باغ دوستی، داستان یک شهروند خوب، آشپزی ماکارونی از این‌ور دنیا تا اون‌ور دنیا، دوستان جدید ببعی و ببعو و کلی داستان و بازی دیگر آمده است.

در سخن سردبیر آمده: دوست خوب سروشی من، سلام.

تو هر روز وقتت را با چه کارهایی می‌گذرانی؟ هم تماشای تلویزیون خوب است هم جست‌وخیز و بازی در خانه. هم سرگرم‌شدن با بازی‌های مفید در تلفن همراه جذاب است، هم خمیربازی و خانه‌سازی. نقاشی کشیدن و رنگ‌آمیزی هم شاید برائت جالب باشد. کارهای زیاد دیگری هست که به جز خوردن و خوابیدن و کمک به اعضای خانواده هر روز انجام می‌دهی.

حالا بیا هم به همه کارهایی که در طول روز انجام می‌دهیم نگاه کنیم: همه کارهایی که می‌کنی مفید است؟ کارهایی که دوست داری را انجام می‌دهی؟ کارهایی که بزرگ‌ترها از تو می‌خواهند را انجام می‌دهی؟

هر کاری در زندگی ما آدم‌ها به اندازه خودش زمان دارد. هر کدام از ما تلاش می‌کنیم برای همه کارهایی که باید انجام بدهیم وقتی در طول روز داشته باشیم. مثلاً نباید تمام روز فقط و فقط با تلفن همراه بازی کنیم یا حتی تمام روز را به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بگذرانیم.

این روزها که همه ما بیشتر در خانه هستیم می‌توانیم برای کارهایمان برنامه‌ریزی کنیم. چطوری؟ برای کارهایی که دوست داری انجام بدهی از بزرگ‌ترهایت بخواه که با هم برای روز بعد یک برنامه بنویسید.

اگر دوست داشتی می‌توانی از کارهایی که در روز انجام می‌دهی نقاشی بکشی و برای «سروش خردسالان» بفرستی.