کد خبر : 265056 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي - 04:44
پیش بینی افزایش زیان دهی بانک های امریکایی در 2021 منبع: نیویورک تایمز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- هنگامی که بزرگترین بانک های ایالات متحده گزارش نتایج سه ماهه چهارم را ارائه می کنند، شرایط موجود نشان از آن دارد که سود 40 درصد نسبت به سال قبل، پیش از وقوع همه گیر کاهش یافته است.

اما سرمایه گذاران در جست‌وجوی سرنخ هایی برای بازگشت درآمد پیش بینی شده در سال 2021 (برابر با اواخر 1399 و اوایل 1400) متمرکز خواهند شد.

"جیسون گلدبرگ" تحلیلگر اقتصادی در این خصوص گفت: بیماری همه گیر کرونا باعث سقوط نرخ بهره شد و کاهش بی سابقه ای را در این زمینه شاهد بودیم. این بیماری همه گیر باعث شد تا بانک های بزرگ ایالات متحده بیش از 65 میلیارد دلار برای ضرر وام های پیش بینی شده اختصاص دهند.

بر اساس برآوردها بانک ها در سه ماهه اول و دوم سال میلادی جاری ممکن است بیش از گذشته سقوط نرخ بهره را شاهد باشند. البته اگر کرونا نابود یا درمان شود ممکن است اوضاع به گونه دیگری رقم بخورد و شرایط بهبود یابد.

سهام بانک ها از اوایل ماه نوامبر (آبان) 35 درصد افزایش یافته است. از آن زمان، توزیع واکسن های مؤثر کووید 19 آغاز شد و دموکرات ها قدرت را در واشنگتن به دست گرفتند و قول دادند انگیزه های اقتصادی بیشتری برای ساماندهی اوضاع داشته باشند و فدرال رزرو نیز گفت که به بانک ها امکان خرید مجدد سهام را می دهد که این امر باعث افزایش سود هر سهم خواهد شد.

تحلیلگران تخمین زده اند که در سال میلادی جاری اقتصاد رونق چندانی نداشته باشد و بانک ها همچنان با زیان مواجه باشند.

 

چهارشنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۲۴ دی ۱۳۹۹)