کد خبر : 265057 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ دي - 04:46
شهردار واشنگتن خواستار افزایش امنیت مراسم تحلیف "بایدن" است منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- شهردار واشنگتن خواستار افزایش امنیت در اطراف مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن پس از طوفان هفته گذشته کنگره ایالات متحده توسط طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است.

شهردار "موریل بوئزر" که حمله هفته گذشته را حمله تروریستی بی سابقه توصیف کرد، گفت: مراسم تحلیف بایدن در 20 ژانویه 2021 (برابر با اول بهمن 1399) به رویکرد متفاوتی در مقایسه با سایر مراسم های تحلیف گذشته نیاز دارد.

"بووزر" نوشت: در حالی که من به طیف گسترده ای از شرکای محلی، منطقه ای و فدرال برای ارتقا و همکاری بین ارگان های خود کمک خواهم کرد، اما به شدت از وزارت امنیت داخلی ایالات متحده می خواهم که روش خود را برای مراسم تحلیف به چندین روش خاص تنظیم کند.

حمله طوفانی به ساختمان کاخ کنگره در هفته گذشته توسط حامیان ترامپ، تأیید تصویب پیروزی بایدن در انتخابات را به تأخیر انداخت.

ترامپ که بدون هیچ مدرکی، اعتبار پیروزی بایدن در انتخابات را به چالش کشیده بود در ابتدا طرفداران خود را ستود اما بعداً خشونت را محکوم کرد.

طی حمله هواداران ترامپ به کنگره، قانونگذاران مجبور به فرار شدند. زیرا ساختمان توسط طرفداران رئیس جمهور که نیروهای امنیتی را تحت فشار قرار دادند، مورد حمله قرار گرفت. پنج نفر در این خشونت ها کشته شدند از جمله یک افسر پلیس که هنگام تلاش برای دفع جمعیت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

واشنگتن قبل از مراسم تحلیف بایدن در حالت آماده باش است. این رویداد که همه ساله صدها هزار بازدیدکننده را به این شهر می کشاند، امسال به دلیل شیوع همه گیری کرونا به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

ترامپ نیز هفته گذشته اعلام کرد که در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد.

 

چهارشنبه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۲۴ دی ۱۳۹۹)