کد خبر : 265124 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۸ دي - 23:28
احداث بیمارستان جدید در چین پس از شیوع کرونای انگلیسی منبع: خبرگزاری شینهوا / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- چین ساخت بیمارستان 1500 اتاقه برای بیماران کرونایی را برای مقابله با افزایش عفونت ها و مهار کووید 19 را آغاز کرد.

خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام کرد که این بیمارستان یکی از شش بیمارستانی است که در مجموع 6500 اتاق در جنوب پکن در استان "هبی" در حال ساخت است.

چین کشوری بود که برای اولین بار کرونا در آن در اواخر سال 2019 (1398) در مرکز شهر ووهان شناسایی شد، اما اکنون شاهد موارد زیادی از ابتلاء به کرونای جهش یافته انگلیسی است.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا در مجموع 645 نفر در مرکز استان هبی تحت درمان هستند. یک بیمارستان 3000 اتاقه نیز در شیجیازژوانگ در دست ساخت است.

خوشه های ویروس نیز در پکن و استان های "هیلونگ جیانگ" و "لیائونینگ" در شمال شرقی و "سیچوان" در جنوب غربی یافت شده است.

کمیسیون بهداشت ملی گفت: جدیدترین عفونت ها به طور غیرمعمولی به سرعت گسترش می یابند.

در بیانیه کمیسیون آمده است: مهار کرونای جدید دشوارتر است.

کمیسیون علت افزایش شیوع کرونا در چین را افرادی می داند که از خارج وارد می شوند.

دولت چین نیز گفته است كه این بیماری ممكن است از خارج از كشور منشأ گرفته باشد. در شهر پکن مسافرانی که از خارج کشور به پایتخت چین می رسند باید پس از یک قرنطینه 14 روزه یک هفته نظارت پزشکی اضافی را پشت سر بگذارند، اما جزئیاتی در این باره اعلام نکردند.

در سراسر کشور چین، 130 مورد مبتلا شده جدید در 24 ساعت گذشته گزارش شده است. گفته شد 90 نفر از آن ها در هبی بودند.

تلویزیون دولتی چین نیز گفت: در شیجیازژوانگ، مقامات ساخت 1000 اتاق از بیمارستان برنامه ریزی شده را به پایان رسانده اند. شینهوا گفت که تمام امکانات قرار است طی یک هفته به پایان برسد.

معاون شهردار "منگ شیانگونگ" گفت: بیش از 10 میلیون نفر در "شیجیازژوانگ" تحت آزمایش ویروس قرار گرفتند.

در همین حال، محققان اعزامی از سوی سازمان بهداشت جهانی در ووهان در حال آماده سازی برای بررسی ریشه ویروس بودند. این تیم که روز پنجشنبه وارد این کشور شد، تحت یک قرنطینه دو هفته ای بود اما قرار بود از طریق لینک ویدیویی با کارشناسان چینی صحبت کند.

  

دوشنبه ۱۸ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۲۹ دی ۱۳۹۹)