کد خبر : 265215 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي - 20:11
ثبات قیمت خودرو منوط به جلوگیری از افزایش نرخ ارز فربد زاوه / کارشناس خودرو

نوآوران آنلاین- خودرو از جمله محصولاتی است که همواره تقاضا برای خرید آن وجود داشته است.

از این رو با توجه این که رفع کننده نیاز مردم است باید با قیمتی مناسب در بازار عرضه شود، اما این اتفاق نمی افتد و قیمت ها در این بازار طی ماه های اخیر با رشد عجیبی مواجه شد.

به نحوی که این محصول از حوزه نیاز مردم خارج شد و نگاه سرمایه ای به آن صورت گرفت و عده ای برای حفظ ارزش پول شان، وارد این بازار شدند و به خرید و سپس فروش در شرایطی که قیمت ها در اوج بود، پرداختند.

دقیقا هر زمان که بازار ارز با قیمت های بالایی مواجه می شد بلافاصله تاثیرش را در بازار خودرو نیز شاهد بودیم و گرانی همچون زنجیره ای در بازارهای مختلف اقتصادی به وضوح قابل مشاهده بود.

علت اصلی رشد قیمت خودرو در بازار افزایش قیمت ارز بود. به همین جهت اکنون که قیمت دلار تا حدی کاهش یافته است به دنبال آن قیمت خودرو نیز ارزان تر شده است. البته تا رسیدن به نقطه واقعی تفاوت های زیادی وجود دارد، اما از رشد قیمت ها کاسته شده است و هر روز شاهد افت قیمت در بازار هستیم.

نگاهی به شرایط قیمتی در بازارهای اقتصادی مختلف گویای آن است که باید دولت بر بازار ارز نظارت ویژه ای داشته باشد؛ چرا که بروز هر گونه افزایش قیمت در این بازار دارای تبعات تلخی در سایر حوزه هاست. از این رو می توان تأکید کرد که نظارت و ساماندهی بازار ارز یکی از اولویت هایی است که باید همواره در دستور کار قرار گیرد.

چرا که عدم نظارت بر این بازار به شکل های مختلف تأثیرش را بر سایر بازارها می گذارد و درواقع باید گفت برای ایجاد ثبات در اقتصاد و کاهش تورم بهترین راه جلوگیری از افزایش نرخ ارز است.

انتظار می رود که مسؤولان این امر مهم را مورد توجه قرار گیرند که اگر این اتفاق بیافتد قیمت ها در بازارهای اقتصادی به ویژه خودرو آرام می گیرند.

در حال حاضر نیز امیدواریم سیر نزولی قیمت ها تداوم یابد و مقطعی نباشد.