کد خبر : 265237 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲ بهمن - 03:50
ترامپ: ما به نوعی باز خواهیم گشت منبع: CNN / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- دونالد ترامپ پس از یک دوره ریاست جمهوری آشفته که دو بار استیضاح شد و اختلافات عمیق سیاسی ایجاد کرد و با نادیده گرفتن خطرات کرونا موجب گسترش این بیماری و مرگ بسیاری از افراد شد، کاخ سفید و واشنگتن را ترک کرد.

ترامپ جمهوری خواه به همراه همسرش ملانیا کاخ سفید را ترک کرد و گفت که ما به نوعی باز خواهیم گشت.

ترامپ قبل از سوار شدن به هواپیما گفت: زندگی خوبی داشته باشید. ما شما را به زودی خواهیم دید.

ترامپ 74 ساله ساعاتی قبل از مراسم تحلیف بایدن خداحافظی کرد. این باعث شد که او اولین رئیس جمهور مستعفی از زمان "اندرو جانسون" باشد.

ترامپ در اظهارات خود برای دولت بایدن آرزوی موفقیت کرد اما دوباره از ذکر نام جانشین خود امتناع ورزید و خطاب به هوادارانش گفت: من همیشه برای شما می جنگم. من تماشا می کنم من گوش خواهم داد.

ترامپ در آخرین اظهارات عمومی خود گفت: من برای دولت جدید آرزوی موفقیت بزرگ دارم.

حتی پس از ترک دفتر ، سنا هنوز در حال محاکمه در مورد اتهام استیضاح توسط مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات هاست که ترامپ در رابطه با طوفان مرگبار 6 ژانویه به حامیان خود در پایتخت ایالات متحده شورش را برانگیخت. نتیجه آن می تواند تعیین کند که آیا وی از کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری رد صلاحیت می شود یا خیر.

دادگاه ها ادعاهای بی اساس مبارزات انتخاباتی وی مبنی بر کلاهبرداری گسترده در رأی دهندگان را رد کردند.

ترامپ در سخنان خداحافظی خود رنجی را که آمریکایی ها هنگام بیماری همه گیر مشاهده کرده اند، تصدیق کرد و گفت: خطرات ویروس کرونا را در مراحل ابتدایی همه گیر نادیده گرفته و استفاده از ماسک مداوم برای جلوگیری از گسترش آن را اجباری نکرد.

 

پنج‌ شنبه ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۲ بهمن ۱۳۹۹)