کد خبر : 265388 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن - 00:38
تأثیرات منفی کرونا بر سلامت روان منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- افزایش فاصله فیزیکی که به دلیل انزوا و استرس های ناشی از کرونا ایجاد شده است در نهایت به مشکلات روانی افراد منجر می شود.

واکسن کرونا به طور گسترده در دسترس نیست و فعلاً باید اقدامات مراقبتی دیگری از قبیل ماندن در خانه را برای جلوگیری از گسترش کرونا رعایت کرد.

با توجه به عدم اطمینان از مدت زمان ماندگاری کرونا در جوامع انسانی و طولانی شدن آن نگران پیامدهای منفی بهداشت روانی ناشی از شیوع کرونا هستیم.

طبق تحقیقات جدیدی که توسط تیمی از متخصصان دانشگاه "ایلینوی" صورت گرفته اثرات منفی بهداشت روانی این ویروس، موقتی است و با گذشت زمان و افزایش سازگاری افراد به تدریج کاهش می یابد.

تحقیقی که توسط "دولورس آلباراسین" استاد روان شناسی دانشگاه ایلینوی صورت گرفته است، نشان داد که سیاست فاصله فیزیکی با افزایش نگرانی و مشکلات روانی مواجه شد.

مطالعات قبلی در مورد تأثیر روان شناختی ماندن در خانه طی شیوع بیماری کرونا نشان داده است که قرنطینه ها با افزایش علائم منفی در بهداشت روان همراه هستند.  

پس از بحث و بررسی های فراوان محققان دریافتند که تأثیرات منفی خانه نشینی آن چنان که در ابتدا تصور می شد وخیم نبود.

"آلباراسین" استاد دانشگاه ایلینوی در این خصوص گفت: در ابتدای همه گیری کرونا مطابق با تحقیقات قبلی، سیاست های فاصله اجتماعی با افزایش جست‌وجوی نحوه برخورد با انزوا و نگرانی در ارتباط است که جای تعجب ندارد.

محققان گفتند: یافته های ما نشان داد که حتی اگر اقدامات کاهش دهنده احساس منفی انزوا یا نگرانی را افزایش دهد، اما اثرات آن عموماً گذرا بود. یک توضیح بالقوه از این یافته این است که حتی اگر انزوای اجتماعی عوامل خطرساز برای سلامت روان را افزایش دهد، نظم در خانه نیز در ساعات خانه افزایش می یابد که ممکن است باعث ایجاد روال جدید زندگی و حمایت اجتماعی بیشتر در خانواده شود.

 

سه شنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۷ بهمن ۱۳۹۹)