کد خبر : 265418 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۷ بهمن - 18:00
ادعای شرکت مدرنا درخصوص اثربخشی واکسن در برابر گونه جدید کرونا منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- شرکت "مدرنا" ادعا کرد که واکسن کرونایی که ساخته است در برابر انواع گونه های موجود در انگلیس و آفریقای جنوبی محافظت می کند، اگر چه پس از نتیجه گیری در مورد کاهش پاسخ آنتی بادی، آزمایش تقویت کننده جدیدی را برای نوع آفریقای جنوبی آزمایش می کند.

ظهور انواع جدید در انگلیس، آفریقای جنوبی و برزیل این نگرانی را ایجاد کرده است که جهش در ویروس ممکن است باعث کاهش اثر واکسن ها شود.

"مایکل یی" تحلیلگر طی یادداشت تحقیقی گفت که باعث دلگرم کننده بودن آزمایش Moderna شده است که نشان می دهد حتی در برابر نوع موجود در آفریقای جنوبی، پاسخ آنتی بادی تولید شده توسط واکسن mRNA-1273 هنوز بالاتر از سطح محافظت کننده است.

"مایکل یی" همچنین گفت سرعت با استفاده از Moderna در طراحی نامزد جدید تقویت کننده شلیک اثبات انعطاف پذیری فناوری جدید mRNA است که بر اساس آن ساخته شده است.

دکتر "پاول اوفیت" متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه پنسیلوانیا و عضو هیأت مشاوره واکسن سازمان غذا و داروی ایالات متحده گفت که او فقط به طور خفیف نگران است که این واکسن در برابر انواع محافظ نباشد.

وی گفت: کمی نگران کننده است که واکنش آنتی بادی خنثی کننده کمتری را مشاهده می کنید، اما این لزوما به این معنی نیست که از شما محافظت نمی شود و با اشاره به این که حتی این سطح پایین تر نیز می تواند برای محافظت در برابر عفونت های جدی کافی باشد.

هدف این واکسن این است که شما را از بیمارستان دور نگه دارد و از سردخانه دور نگه دارد. اگر به یک عفونت علامتی یا یک عفونت خفیف علامتی مبتلا شدید که باری برای سیستم مراقبت های بهداشتی به وجود نمی آید.

مدرنا گفت که اگر شواهدی مبنی بر کاهش حفاظت ارائه شود، می توان در آینده شلیک تقویت کننده جدید را در دسترس قرار داد.

نوع جهش یافته کرونا اولین بار در بریتانیا یافت شد و در بیش از 10 ایالت آمریکا شیوع یافت.

 

چهارشنبه ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱

(برابر با ۸ بهمن ۱۳۹۹)