کد خبر : 265638 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ بهمن - 16:35
رئیس دیوان عدالت اداری: زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثر و پررنگی داشتند رئیس دیوان عدالت اداری نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را موثر و پررنگ دانست و افزود: زنان در سال های قبل از انقلاب همگام با مردان در جهاد و مبارزه با طاغوت بودند.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام و المسلمین محمدکاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری، در جمع بانوان دیوان عدالت اداری به مناسبت روز زن، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) گفت:  تقارن چهل ودومین سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با ولادت حضرت زهرا(س) بیش از پیش پیوند میان حرکت انقلابی ملت ایران با سرور زنان عالم (س) را آشکار میسازد.

رئیس دیوان عدالت اداری در تبیین فضائل حضرت زهرا(س) به ارتباط  سوره کوثر و آن حضرت اشاره کرد و افزود: کوثر به معنای «خیر کثیر» است، البته‌ آن‌ خیر کثیری که پیامبر در نـتیجه اعـطای خداوند؛ مالک آن شده است، و 1400 سال از تاریخ اسلام می گذرد و ثابت شد که واقعا زهرای اطهر خیر کثیر بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی با اشاره به حدیث  شریف" إن الله ليغضب لغضب فاطمة ويرضى لرضاها " گفت: وقتی خدا رضا و غضب خود را در رضا و غضب حضرت فاطمه(س) قرار می‌دهد، در واقع محدودۀ تکالیف و وظایف ما انسان‌ها را روشن می‌کند. این روایت نشان می دهد این بانو تا چه میزان نزد پروردگار مقام دارد که رضایت او رضایت خدا باشد و یا غضب خدا در غضب فاطمه(س) باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر جایگاه برابر زن و مرد در مکتب اسلام، گفت: خداوند متعال انسان­ها را در قالب مردان و زنان به نيکوترين شکل و صورت آفریده  و به هر یک جایگاه خاص به خود را داده است، چنانکه جايگاه هر موجود در جهان هستي، تابع اصل عدل و حکمت الهي است و جایگاه زن و مرد تفاوتی ندارد و معیار تقوا و ارزش های انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را موثر و پررنگ دانست و افزود: زنان در سال های قبل از انقلاب همگام با مردان در جهاد و مبارزه با طاغوت بودند و هر چه به سال 1357 نزدیک می‏ شد بر تعداد و بر شدت فعالیت این زنان افزوده میشد، همچنین بعد از انقلاب  و با شروع جنگ تحمیلی با فرستادن فرزندان خود به جبهه ها نقش اساسی و مهم در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

 وی تصریح کرد: وحدت، یکپارچگی و عدم اتکای به دیگران موجب تداوم این انقلاب شده است و توانسته است چهل و دو سال در برابر توطئه ها و تهدیدها ایستادگی کند و باید در ادامه مسیر انقلاب با خداباوری و خودآگاهی به توانمند سازی خودمان متکی باشیم و موجبات پیشرفت بیشتر این انقلاب را فراهم کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان ضمن تشکر از عملکرد، خدمات و تلاش های بانوان در دیوان عدالت اداری، گفت: بانوان شاغل هم در سنگر خانواده و هم در سنگر کار در محیط های اداری، نقش خود را به شایستگی ایفا کرده اند و خدمات قابل تقدیری را به جامعه خود ارائه نموده اند و آرزوی توفیق و سربلندی برای آنها داریم.