کد خبر : 265658 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۷ بهمن - 05:35
مدت زمان پاسخ آنتی بادی‌ در افراد متفاوت است منبع: نوروساینس ‌نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان در کالج پزشکی بیلور دریافتند در حالی که اکثر افراد به ویروس انسدادی تنفسی (RSV) با عفونت مجدد طبیعی با یک پاسخ آنتی بادی پایدار معمولی همراه با محافظت پاسخ می دهند، چند نفر به طور غافلگیرانه به طور معمول پاسخ می دهند قادر به حفظ پاسخ آنتی بادی نیستند.

محققان در مطالعه منتشر شده در مجله Vaccine تأکید کردند که یافته های آن ها به زیر جمعیتی اشاره دارد که ممکن است پاسخ آنتی بادی به واکسن ها را حفظ نکنند و نیاز به توصیف پاسخ های خاص بیمار به عفونت های ویروسی تنفسی مانند کرونا را نشان می دهند.

دکتر "پیدرا" استاد ویروس شناسی مولکولی و میکروبیولوژی، اطفال و داروسازی و بیولوژی شیمیایی گفت:RSV  علت اصلی بیماری حاد تنفسی تحتانی دوران کودکی در سراسر جهان و علت قابل توجهی در مرگ و میر در افراد مسن است.

در پاسخ به عفونت RSV بدن آنتی بادی های خاصی تولید می کند که با محافظت در برابر عفونت و کاهش بیماری شدید مرتبط بوده است، اما عفونت مجدد هنوز وجود دارد.

دکتر "پیدرا" گفت: برای درک عفونت مجدد RSV ما سطح واکنش آنتی بادی اختصاصی را روی یک جمعیت بزرگسال در طول یک فصل در هوستون مطالعه کردیم و دریافتیم كه 19 فرد مورد مطالعه را می توان با توجه به مشخصات آنتی بادی در یكی از سه دسته قرار داد: الف) افرادی كه مشخصات آنتی بادی RSV تغییر نكرده است، این نشان می دهد كه در طول دوره مطالعه مجدداً آلوده نشده اند.

ب) کسانی که افزایش آنتی بادی های RSV را نشان دادند، یک پاسخ معمولی نشان می دهد که آن ها یک عفونت مجدد بدن دارند که باعث افزایش پاسخ آنتی بادی می شود.

ج) یک گروه کوچک و شگفت آور که در ابتدای مطالعه سطح آنتی بادی خوبی را نشان دادند و به دنبال آن کاهش سریع در آنتی بادی به مقداری که آن ها را مستعد عفونت مجدد کند.

"پیدرا" عنوان کرد: یافته مهم دیگر چیزی بود که ما آن را "گناه اصلی آنتی ژنیک" می نامیم. این پدیده که برای ویروس آنفلوانزا و دیگران نشان داده شده است به سیستم ایمنی بدن واکنش بیشتری نسبت به عفونت های قدیمی نسبت به عفونت های اخیر نشان می دهد.

در این مورد اصلی گناه آنتی ژنیک، سیستم ایمنی بدن نسبت به سویه های دیگر ویروسی که اخیراً با آن روبه‌رو شده است به آنتی بادی قوی تری نسبت به سویه های RSV که از مدت ها قبل با آن روبه‌رو شده بود، پاسخ می دهد.

"پیدرا" اظهار داشت: این تعجب آور بود اما كاملاً غیر منتظره نبود، زیرا این مورد را با ویروس های دیگر مشاهده می كنیم. با این حال، قبلاً چنین چیزی را برای RSV ندیده بودیم. ما فکر می کنیم که یافته های اصلی ما وجود بخش کوچکی از جمعیت انسانی که پس از عفونت مجدد و گناه اصلی آنتی ژنیک، پاسخ آنتی بادی RSV را حفظ نکنند، پیامدهای مهمی در تولید واکسن دارد و جای مطالعه بیشتر دارد.

 

جمعه ۵ فوریه ۲۰۲۱

(برابر با ۱۷ بهمن ۱۳۹۹)