کد خبر : 265809 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۴ بهمن - 02:12
بیشتر افراد به طور طبیعی علیه کرونا مسلح هستند منبع:newsweek / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بر اساس مطالعه منتشر شده در مجلهPLOS  اکثر مردم می توانند آنتی بادی های خنثی کننده علیه سندرم حاد تنفسی حاد کرونا در موارد شدید بیماری تولید کنند.

همه گیری کرونا تأثیر زیادی بر سلامت عمومی جهانی داشته است. تصور می شود که آنتی بادی های خنثی کننده که به طور خاص حوزه اتصال گیرنده (RBD) پروتئین سنبله کرونا را هدف قرار می دهند، برای کنترل ویروس ضروری هستند.

آنتی بادی های خنثی کننده مخصوص RBD در بیماران نقاهت یافته از کرونا یافت شده است. برخی از بازیافت کنندگان تمایل به ایمنی قوی و طولانی مدت دارند؛ در حالی که دیگران کاهش پادتن های خنثی کننده خود را نشان می دهند. عوامل مرتبط با یک پاسخ آنتی بادی مؤثر و بادوام هنوز نامشخص هستند.

برای رفع این شکاف دانش، "مور" و همکارانش از تکنیک های مولکولی و بیوانفورماتیک برای مقایسه پاسخ سلول B در هشت بیمار با کرونای شدید و 10 فرد با علائم خفیف، 1.5 ماه پس از عفونت استفاده کردند.

برخی بیماران غلظت بالاتری از آنتی بادی های خاص RBD و افزایش سلول های B را نشان دادند. در میان 22 آنتی بادی شبیه سازی شده از دو نفر از این بیماران، 6 خنثی سازی قوی علیه کرونا به نمایش گذاشتند.

تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک نشان می دهد که اکثر افراد قادر به تولید آنتی بادی خنثی کننده علیه کرونا در موارد شدید هستند.

علاوه بر این، ترکیب انواع مختلف آنتی بادی های خنثی کننده، انتشار ویروس زنده را کاملاً مسدود می کند.

به گفته محققان، این کوکتل های آنتی بادی را می توان بیشتر در محیط بالینی آزمایش کرد و به عنوان وسیله مفیدی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده کرد.

محققان افزودند: حتی با وجود واکسن در آستان ما ، مسلح کردن پزشکان با داروهای درمانی خاص ضد کرونا بسیار مهم است. ترکیبی از آنتی بادی های خنثی کننده یک روش امیدوار کننده در مورد درمان مؤثر و ایمن موارد شدید کروناست؛ به ویژه در جمعیت مسن یا افراد مبتلا به مزمن که پس از عفونت یا واکسیناسیون قادر نخواهند بود به راحتی تولید این آنتی بادی ها را انجام دهند.

 

جمعه ۱۲ فوریه ۲۰۲۱

(برابر با ۲۴ بهمن ۱۳۹۹)