کد خبر : 265819 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۴ بهمن - 19:38
احزاب؛ واسطه میان مردم و مسؤولان ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان بروز مشکل بیش از پیش به چشم می آید وحدت و انسجام ملی است. برای تقویت وحدت ملی نیاز به اعتماد میان مردم و مسؤولان داریم.

به اعتقاد من هر چه این اعتماد قوی تر باشد شرایط بهتری ایجاد خواهد شد و کشور در برابر مشکلات داخلی و خارجی واکسینه می شود.

این اعتماد از چندین مسیر ایجاد می شود. یکی از راه های اعتمادزایی ایجاد شرایط معیشتی و رفاهی مناسب است که در این صورت مردم به عینه شاهد خواهند بود مسؤولان برای رفع مشکلات شان تلاش می کنند و فراموش نکرده اند که باید انتظارات و مطالبات شان را تأمین کنند.  

یکی از دلایل بی اعتمادی و دلسردی مردم این است که مسؤولان به گونه ای عمل می کنند که برای مردم این تصور ایجاد می شود آن ها تمایلی به رفع مشکلات مردم ندارند و تلاشی در این زمینه نمی کنند.

این در حالی است که اگر مسؤولان در کارنامه شان اقدامات قابل دفاعی در زمینه بهبود و ساماندهی شرایط رفاهی مردم داشته باشند این تصور ایجاد نمی شود و مردم دلسرد نمی شوند.

متاسفانه طی سال های اخیر مشکلات به قدری گسترده شد که خانوارها از نظر اقتصادی چنان دچار مشکل شدند که اعتمادشان را نسبت به مسؤولان از دست دادند. این اعتماد از دست رفته با اعتمادسازی مجدد ایجاد می شود و باید در این راستا تلاش های گسترده ای صورت گیرد.

از دیگر دلایل اصلی بروز مشکل در کشور ما این است که احزاب نتوانستند واسطه میان مردم و مسؤولان باشند.

ضعف عملکرد احزاب در کشور ما موجب شده تا ارتباط میان مردم با مسؤولان به حداقل برسد و مشکلاتی از این جهت ایجاد شود.

طبیعتاً در شرایطی که مردم نتوانند مشکلات شان را به گوش مسؤولان برسانند یک خلأیی ایجاد می شود و روز به روز عمیق تر می شود.