کد خبر : 265821 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۴ بهمن - 22:50
حداقل 50 درصد مبتلایان کرونا علائمی ندارند منبع: گلوبال نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یک مطالعه جدید در دانشگاه شیکاگو نشان داده است که طی موج اولیه شیوع کرونا در شهر نیویورک از هر 7 مورد ویروس فقط 1 مورد علامت داشت.

تیم تحقیقاتی دریافت که موارد غیر علامتی به طور قابل ملاحظه ای در انتقال جامعه نقش دارد و حداقل 50 درصد نیروی محرکه عفونت کرونا را تشکیل می دهد.

هنگامی که اپیدمی کرونا به ایالات متحده رسید، محققان متوجه شدند که نمی توان تخمین زد چه بخشی از افراد آلوده به کرونا هستند.

دکتر "رهول سوبرامانیان" گفت: بدون آزمایش داده های ظرفیت، تخمین تفاوت بین مواردی که به دلیل کمبود آزمایش گزارش نشده اند و مواردی که در واقع بدون علامت بوده اند، بسیار دشوار است. ما می خواستیم این دو مورد را از هم جدا کنیم و از آن جا که شهر نیویورک یکی از اولین شهرهایی بود که تعداد آزمایشات روزانه را گزارش داد، ما توانستیم با استفاده از این اعداد تعداد موارد کرونا را مشخص کنیم.

در حالی که تعدادی مدل وجود دارد که از داده های اپیدمیولوژیک برای تخمین تعداد موارد شناسایی نشده و میزان انتقال استفاده می کنند، این اولین مدل بررسی شده توسط همتاست که شامل داده های مربوط به ظرفیت آزمایش روزانه و تغییرات در میزان آزمایش به مرور زمان است تا تصویر دقیق تری از چه نسبتی از عفونت های کرونا در یک شهر بزرگ ایالات متحده علامت دار است.

"مرسدس پاسکوال" استاد بلوک لوئیس بوم شناسی و تکامل در اوچیکاگو و صرف نظر از عدم اطمینان در سایر پارامترها می توانیم بگوییم که بیشتر از 50 درصد از انتقال در جامعه از افراد بدون علائم رخ می دهد یعنی کسانی که بدون علامت هستند.

در حالی که این تجزیه و تحلیل داده ها نشان نمی دهد که افراد بدون علامت عفونی هستند و یا انواع جدید ویروس را که در حال حاضر در ایالات متحده در حال گسترش است حساب نمی کند، این مدل پشتیبانی بیشتری از اهمیت پیروی از دستورالعمل های بهداشت عمومی برای کاهش انتقال ویروس در جامعه فراهم می کند افراد علائم را نشان می دهند.

محققان می گویند که این نتایج همچنین نشان می دهد که آژانس های بهداشت عمومی باید پروتکل ها و اعداد آزمایش خود را در دسترس عموم قرار دهند تا اجازه داده شود این داده ها در مدل های موجود انتقال داده شود.

"پاسکوال" گفت: در دسترس قرار دادن این اطلاعات به اندازه گزارش موارد بسیار مهم است. در غیر این صورت ما بین تعداد و نوع مواردی که با گذشت زمان گزارش می شوند و پویایی انتقال زمینه مغایرت داریم. این داده ها برای مدل سازی اپیدمیولوژیک حیاتی هستند.

 

شنبه ۱۳ فوریه ۲۰۲۱ 

(برابر با ۲۵ بهمن ۱۳۹۹)