کد خبر : 265901 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ بهمن - 23:12
گزارش رونمایی از کتاب “ ولنتاین مبارک ابوبکر “ روز جمعه هفته گذشته (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) مراسم رونمایی از کتاب “ ولنتاین مبارک ابوبکر “ در باغ کتاب تهران برگزار گردید.

نوآوران آنلاین- در این نشست که در “ کافه کُر“ باغ کتاب با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، جمعی از هنرمندان حوزه سینما و تئاتر و اهالی ادبیات و علاقمندان حوزه کتاب شرکت داشتند که با همراهی و اجرای موسیقی های گوناگون خوانندگان پاپ به بهانه رونمایی از کتاب “ ولنتاین مبارک ابوبکر “ به یک جشن تبدیل گردید تا مهمانان هنرمند و کتابدوست در اوضاع کسالت بار شیوع کرونا، اوقات خوشی را تجربه کنند.

 

این کتاب به قلم “محمد رسولی “ به تازگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته و در چاپ اول هزار نسخه از آن چاپ شده و فروش آن در کتابفروشی های از اوایل هفته جاری آغاز خواهد شد.

از اشارات سخنرانان مراسم به نظر می رسد درونمایه و تم اصلی داستان درباره جنگ و صلح است. داستان محوری پس از پی ریزی یک ملودرام عاشقانه بین دو شخصیت اصلی، به موضوع کشتار وسیع حیوانات در زندگی امروز بشری اشاره دارد و پس از آن داستان ما را به سوی جنگ بین آدم ها سوق می دهد و بر این عبارت کلیدی تأکید دارد که: « تا زمانی که کشتارگاه های حیوانی وجود دارند، کشتارگاه های انسانی نیز وجود خواهند داشت ».

در مراسم یاد شده، نویسنده طی سخنانی پس از توضیحاتی درباره روند شکل گیری داستان و مراحل و مشکلات چاپ کتاب، افزود: « تنها چیزی که می توانم بگویم این است که از عکس روی جلد کتاب نترسید.  فضای طنز و کمدی که در متن حسی آن جاری است، بی شک دلبسته تان خواهد کرد و از مطالعه نگارش سبک پست مدرن آن لذت خواهید برد. هر چند داستان آن یک عاشقانه ناآرام پارسی در پاریس است و درباره حقوق حیوانات، اما خودم هم نمی دانم چرا به یکباره پای داعش به آن باز شد ».

گفتنی است محمد رسولی فیلمساز است و حدود دو دهه در حوزه کارگردانی فیلم در حوزه مستند و داستانی، آثار گوناگونی را همچون فیلم هشت، مجموعه اشک ها و لبخند ها و... تولید نموده است .

این کتاب اولین اثر مکتوب این فیلمساز است.