کد خبر : 266107 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند - 19:39
مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت و گو با نوآوران خواستار شد: حذف عوامل دلسردکننده مردم از مشارکت در انتخابات حدود 3 ماه دیگر تا برگزاری مهم ترین انتخابات کشور یعنی ریاست جمهوری زمان باقی مانده است و انتظار می رود در سیزدهمین دوره انتخابات نیز همچنان شاهد اوج حضور مردم در صفوف رأی گیری باشیم.

نوآوران آنلاین- انتخابات سال آینده از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است که از یک سو کشورمان در معرض بسیاری از تهدیدات خارجی است و از دیگر سو نیز در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم که کشور را در شرایط سختی قرار داده است.

در چنین شرایطی حضور گسترده مردم در انتخابات می تواند تا حد زیادی از مشکلات بکاهد. به ویژه این که اگر مردم فرد مناسبی را از میان نامزدها انتخاب کنند که بتواند بسیاری از مشکلات را رفع کند.

در همین خصوص به گفت و گو با عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات و عضو سابق شورای عالی اصلاح طلبان پرداختیم.

ناصری طی گفت و گویی با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: به طور معمول چندین ماه پیش از برگزاری انتخابات باید شاهد شور و نشاط انتخاباتی باشیم، اما چنین فضایی اکنون در کشور ما وجود ندارد خرداد 1400 انتخابات ریاست جمهوری قرار است برگزار شود، اما شرایط جامعه به گونه ای نیست که بتوان گفت شور و شوق برای برگزاری وجود دارد.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین عرصه مشارکت سیاسی مردم است و همواره این گونه بوده است که اکثریت مردم در این عرصه مهم مشارکت داشته اند و نامزد موردنظرشان را انتخاب کرده اند. برگزاری انتخابات هم برای اصلاح طلبان و هم برای اصولگرایان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه تلاش می کنیم تا پرشورتر از همیشه در سال 1400 انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

مشاور رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد: در شرایط کنونی مشکلات بسیاری به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی در کشور وجود دارد که ممکن است موجب کاهش شور و نشاط انتخاباتی و دلسردی مردم از شرکت در انتخابات شود. باید این عوامل دلسردکننده مردم به حداقل برسند. گرچه زمان کمی تا انتخابات باقی مانده است اما در همین زمان اندک نیز مسؤولان نیز باید ثبات اقتصادی ایجاد کنند تا آرامش برقرار شود و وضعیت اقتصادی مردم بدتر از این نشود.

ناصری با بیان این که در حال حاضر باید تلاش های جریان های سیاسی مختلف در این محور باشد که میزان مشارکت مردم را در انتخابات بالا ببریم، عنوان کرد: حضور مردم در انتخابات نشان دهنده این است که به آینده کشورشان امید دارند و با انتخاب گزینه اصلح از میان گزینه های موجود تلاش می کنند تا نقش مهمی در رشد و توسعه کشور ایفا کنند. باید این حضور مردم را تقویت کنیم تا میزان مشارکت در انتخابات کاهش نیابد. بسیاری از دشمنان کشور ما چشم به این دارند که مردم نسبت به مسؤولان بی اعتماد شوند و نباید اجازه دهیم که دشمنان به اهداف شان دست یابند که این امر از طریق افزایش انسجام و همبستگی ملی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر افکار عمومی به شدت نسبت به مسائل اقتصادی رخ داده طی سال های اخیر حساس است و مردم دیگر آن حس رضایت نسبی پیشین را از عملکرد مسؤولان ندارند. متاسفانه فشارهای اقتصادی موجب بروز چنین شرایطی شده است و باید مدیران کشور در بخش های مختلف تلاش کنند تا این نارضایتی ها را از طریق کاهش مشکلات رفع کنند.

مشاور رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد: یکی از دلایل این که اکنون فضای جامعه در آستانه انتخابات همچون سال های گذشته نیست، عدم تعهد و پایبندی مسؤولان به وعده ها و شعارهای شان است. از این رو ضروری است نامزدهای انتخابات از هر جریان سیاسی که هستند این نکته را در نظر داشته باشند شعارهایی دهند که متناسب با میزان اختیارات شان باشد و از نظر اجرایی قدرت و انگیزه کافی برای تحقق اش داشته باشند. در غیر این صورت بی اعتمادی مجدد در جامعه گسترش می یابد که باید گفت تداوم بی اعتمادی مصلحت نیست.

ناصری با تأکید بر این که باید فضا را برای برگزاری انتخابات مهیا کنیم، گفت: باید این امید را در دل مردم زنده کنیم که حضورشان در انتخابات به نفع کشور و به معنای رفع بسیاری از مشکلات است. به واقع نیز چنین است که اگر مردم خود سرنوشت شان را تعیین کنند شرایط بهتری حاکم خواهد شد. هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد، مشکلات کشور کاهش خواهد یافت. به همین جهت باید فضا را آماده کنیم البته این امر به معنای دو قطبی سازی فضا نیست.