کد خبر : 266108 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند - 19:41
امید را در جامعه زنده کنیم احمد شیرزاد / فعال سیاسی اصلاح‌طلب

نوآوران آنلاین- در همه دوره هایی که انتخابات در ایران برگزار شده است مردم با میزان چشمگیر مشارکت شان نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند.

پرواضح است که میان میزان بالای مشارکت و پایین بودن مشکلات موجود در جامعه ارتباط مستقیمی وجود دارد.

هر چه مشکلات و دغدغه های مردم کمتر باشد قطعا امید بیشتری برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت شان دارند، اما در شرایطی که میزان مشکلات به قدری بالاست که ناامیدی در سطح جامعه گسترش یافته است انگیزه ای برای حضور در عرصه های مختلف وجود ندارد.

مردم ایران طی سال های اخیر به عینه شاهد عدم درایت مسؤولان در اداره کشور بوده اند و تبعات این مدیریت ناکارآمد در زندگی شان محسوس و مشهود است.

در شرایط کنونی ناامیدی از بهبود وضعیت اقتصادی به گونه ای تمامی بخش های زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است که چنین تصور می کنند نامزدهای انتخاباتی برای جلب رأی آن ها پیش از انتخابات وعده های خوبی می دهند، اما بعد از این که انتخابات پایان یافت و موفق به دستیابی به اهداف شان شدند نسبت به تحقق شعارهای شان کوتاهی می کنند.

این وضعیت موجب بروز نارضایتی در سطحی گسترده در جامعه می شود و همه انتظار دارند که مطالبات شان تأمین شود و زمانی که با مشکلات رفاهی بسیار بالا مواجه می شوند امیدشان را از دست می دهند و همین امر موجب می شود دیگر نسبت به عرصه های مهم که نیاز به مشارکت شان است بی تفاوت باشند.

این نکته قابل تأمل است که بی تفاوتی مردم نسبت به مسائل مهم کشور همچون سمّ مهلکی است که مشکلاتی به دنبال خواهد داشت و وحدت و همبستگی ملی را تهدید خواهد کرد.

به همین جهت باید مسؤولان در عمل به گونه ای رفتار کنند که وحدت و انسجام ملی خدشه دار نشود و در داخل نیز مردم همچون گذشته انگیزه حضور در زمینه های مهم همچون انتخابات را داشته باشند.