کد خبر : 266180 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۵ اسفند - 20:40
قیمت‌ها متغیر است اما دستمزدها همچنان ثابت حمید حاج اسماعیلی / کارشناس حوزه کار

نوآوران آنلاین- طی سال های اخیر معیشت کارگران بسیار آسیب دید و یکی از راه های رفع این مشکل را می توان افزایش دستمزدهای آن ها بر اساس میزان تورم موجود دانست.

تورم همین طور در حال افزایش است اما میزان دستمزدهای کارگران همچنان ثابت است و به همین دلیل مشکلات مالی بسیاری برای آن ها ایجاد شده است.

در عین این که کارگران قشر زحمتکشی اند و در بسیاری از بخش های مهم، گرداننده امور اقتصادی هستند اما همچنان کمترین سطح رفاه را تجربه می کنند و نمی توانند در آرامش زندگی کنند.

نبود درآمد مناسب در کنار وجود تورم بالا موجب شده تا کارگران نتوانند بدون دغدغه، روزگار بگذرانند.

به اعتقاد من باید میزان دستمزدها برای سال آینده به گونه ای تعیین شود که این نکته مورد توجه قرار گیرد که قرار است طی سال با نرخ های متفاوتی از تورم مواجه باشیم و باید میزان دستمزدها را بر اساس متغییر بودن قیمت ها تعیین کنیم.

به طور معمول در اقتصاد ایران قیمت ها تمایل به صعود دارند و همواره شاهد سیر صعودی قیمت ها بوده ایم؛ به گونه ای که حتی افزایش دستمزدها نیز کارساز نبوده است و نتوانستیم با این اقدام تلاشی در جهت تقویت قدرت مالی کنیم.

پر واضح است که بهبود وضعیت معیشتی و زندگی مردم نیاز به تدبیر مسؤولان در اداره اقتصاد کشور دارد و اگر به همین طریقه کنونی پیش رویم بدون شک باید منتظر بروز مشکلات بسیاری باشیم.

در هنگام وقوع مشکلات اقتصادی، قشر کارگر بیشترین آسیب را متحمل می شوند و متاسفانه نمی توانند زندگی شان را با گرانی ها تطبیق دهند به همین دلیل به ناچار از نیازهای شان صرف نظر می کنند و به این ترتیب سفره های شان کوچک تر از قبل می شود.

از این رو ضروری است که هنگام تعیین مزد برای سال آینده نگاه ویژه ای به افزایش قیمت ها و تورم داشته باشیم.