کد خبر : 266197 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۷ اسفند - 03:29
افزایش ریسک ابتلاء به آلزایمر در افراد افسرده منبع: بیزنس اینسایدر / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- شناخته شده است که داشتن افسردگی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

اکنون یک مطالعه جدید گزارش می دهد که افراد مبتلا به افسردگی ممکن است علائم زوال عقل را حدود 2 سال زودتر از کسانی که افسردگی ندارند، تجربه کنند.

مبتلایان به آلزایمر ممکن است علائم زوال عقل را حدود سه سال زودتر از کسانی که اضطراب ندارند، تجربه کنند.

برای درک تأثیر اختلالات روان پزشکی مانند افسردگی و اضطراب بر ابتلا به بیماری آلزایمر و این که آیا درمان و مدیریت افسردگی و اضطراب می تواند به جلوگیری یا به تأخیر انداختن ابتلا به زوال عقل در افراد مستعد ابتلا به این بیماری کمک کند، تحقیقات بیشتری لازم است.

"زاچار میلر" استاد دانشگاه كالیفرنیا و عضو آكادمی عصب شناسی آمریكا گفت: مطمئناً این بدان معنا نیست که افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب لزوماً به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند، اما افراد مبتلا به این شرایط ممکن است در مورد راه های ارتقای سلامت مغز در طولانی مدت با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود بحث کنند.

فراتر از شایع ترین اختلالات روان پزشکی، افسردگی و اضطراب و همچنین سابقه اختلال دو قطبی، اختلال استرس پس از سانحه و اسکیزوفرنی را بررسی کرد.

از 1500 فرد مورد مطالعه با بیماری آلزایمر، 43 درصد سابقه افسردگی، 32 درصد اضطراب، 1.2 درصد اختلال دو قطبی، 1 درصد اختلال استرس پس از سانحه و 0.4 درصد اسکیزوفرنی داشتند.

محققان همچنین کاهش سریالی ابتلا به علائم را یافتند که با هر تشخیص اختلال روان پزشکی اضافی، دو برابر افزایش می یابد. افرادی که فقط یک اختلال داشتند، حدود 1.5 سال قبل از کسانی که فاقد اختلالات روان پزشکی بودند، علائمی پیدا کردند.

در کسانی که دارای دو بیماری روان پزشکی هستند، علائم 3.3 سال زودتر از کسانی که هیچ بیماری ندارند، بروز می کند و کسانی که دارای سه یا بیشتر اختلالات روان پزشکی هستند، علائم 7.3 سال زودتر از کسانی که چنین شرایطی ندارند، ایجاد شده است.

علاوه بر غربالگری برای سابقه هر یک از این پنج اختلال روان پزشکی، محققان همچنین تعاملات بین بیماری روان پزشکی و سایر عوامل خطر ثابت شده برای بیماری آلزایمر مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را به همراه عواملی بررسی کردند.

اخیراً با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مانند ابتلا به بیماری خود ایمنی یا سابقه تشنج همراه بوده است.

محققان دریافتند که مبتلایان به افسردگی و اضطراب به احتمال زیاد زن هستند و با شروع سن کمتر با سن کمتری مطابقت دارند از عوامل خطرزای آلزایمر کمتر است. با این حال کسانی که افسردگی دارند بیشتر به یک بیماری خود ایمنی مبتلا می شوند و کسانی که اضطراب دارند بیشتر سابقه تشنج دارند.

"میلر" گفت: در حالی که این ارتباط بین افسردگی و بیماری خودایمنی و تشنج و اضطراب کاملاً مقدماتی است، ما فرض می کنیم که بروز افسردگی در برخی افراد احتمالاً نشان دهنده بار بیشتری از التهاب عصبی است. وجود اضطراب ممکن است نشان دهنده درجه بالاتری از تحریک پذیری سلول های عصبی باشد، جایی که شبکه های مغز بیش از حد تحریک می شوند و به طور بالقوه اهداف درمانی جدیدی را برای پیشگیری از زوال عقل باز می کند. 

 

پنج ‌شنبه ۲۵  فوریه ۲۰۲۱             

(برابر با ۷ اسفند ۱۳۹۹)