کد خبر : 266365 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ اسفند - 02:58
درمان پارکینسون از طریق "گلف" منبع: ساینس الرت / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- وقتی نوبت به ورزش می رسد که بیشترین سود را برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون دارد، ممکن است گلف در مقایسه با "تای چی" بالاتر از حد مجاز باشد.

دکتر "ماری ویلز" از بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون و یکی از اعضای آکادمی آمریکایی گفت: ما می دانیم که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از ورزش بهره مند می شوند، اما افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به اندازه کافی ورزش نمی کنند. برای مغز و اعصاب گلف محبوب ترین ورزش و به ویژه محبوب ترین ورزش برای افراد بالای 55 سال است که ممکن است افراد را ترغیب کند که آن را امتحان کنند و به آن پایبند بمانند. ما در مطالعه خود تصمیم گرفتیم گلف را با "تای چی" مقایسه کنیم زیرا تای چی استاندارد طلایی برای تعادل و جلوگیری از سقوط در مبتلایان به پارکینسون ندارد.

در این مطالعه 20 نفر مبتلا به بیماری پارکینسون متوسط ​​حضور داشتند. به همه 10 هفته دو کلاس یک ساعته گروهی در هفته گلف یا تای چی بدون هزینه داده شد. هشت نفر به طور تصادفی برای تمرین نوسان گلف خود در محدوده رانندگی تعیین شدند در حالی که 12 نفر تای چی را انجام دادند.

در آغاز و دوباره در پایان مطالعه، محققان همه را با آزمایشاتی ارزیابی کردند از جمله آزمایشی که تعادل، توانایی راه رفتن و خطر افتادن در بزرگسالان را اندازه گیری می کند.

در پایان مطالعه گلف بازان 0.96 ثانیه سریع تر بودند، در حالی که کسانی که "تای چی" را انجام دادند 0.33 ثانیه کندتر بودند.

"ویلز" گفت: اگر چه نتایج مربوط به گلف شگفت آور است، اما مهم است که به یاد داشته باشیم که تعداد شرکت کنندگان در مطالعه ما کم بود و دوره ای که ما آن ها را مطالعه کردیم نسبتاً کوتاه بود. تحقیقات بیشتر در گروه های بزرگتر از افراد، در مدت زمان طولانی تر مورد نیاز است.

محققان اظهار داشتند رضایت کلی از ورزش آن ها در هر دو گروه مشابه بود، با این وجود 86 درصد از گلف بازان در مقایسه با 33 درصد از شرکت کنندگان تای چی به طور قطع احتمالاً فعالیت را ادامه می دهند.

"ویلز" گفت: یافته های ما درباره احتمال ادامه ورزش گلف بازان بسیار هیجان انگیز است زیرا اگر شما در واقع این تمرین را انجام ندهید مهم نیست که یک تمرین روی کاغذ سودمند است. بنابراین اگر تاب خوردن یک باشگاه گلف جذابیت بیشتری نسبت به تمرین تای چی دارد، مطمئناً به یک محدوده رانندگی بروید و به جای آن یک ساعت توپ بزنید!

 

جمعه ۵ مارس ۲۰۲۱           

(برابر با ۱۵ اسفند ۱۳۹۹)