کد خبر : 266367 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۵ اسفند - 18:45
انعکاس سوء مدیریت مسؤولان در زندگی مردم جمشید عدالتیان / عضو سابق اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که معیشت مردم موضوع مهمی است و نمی توان چشم بر این بست که خانوارها در حال حاضر شرایط سختی را از نظر مالی می گذرانند.

به اعتقاد من بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر از نظر معیشتی ایجاد شده است به برنامه ها و سیاستگذاری های غلطی بازمی‌گردد که مردم نقشی در آن نداشته اند و در این زمینه تنها مسؤولان تصمیم گیر هستند و در زمینه اجرا نیز فقط آن ها مسؤولیت عملیاتی کردن پروژه ها و طرح های اقتصادی مختلف را دارند.

متاسفانه در کشور ما بسیاری از طرح های اقتصادی که شاید در دیگر کشورهای دنیا نتیجه مثبت به همراه داشته است، اما با تبعات جبران ناپذیری مواجه شده است.

برای نمونه می توان به طرح هدفمندی یارانه ها اشاره کرد که شاید در نگاه نخست با هدف افزایش قدرت خرید مردم صورت گرفت، اما در نهایت مردم متضرر شدند و اجرای نا صحیح آن موجب شد تا در حال حاضر دولت با کسری بودجه مواجه شود.

البته نمی توان گفت تنها علت کسری بودجه دولت، اجرای طرح هدفمندی یارانه هاست، اما در شرایط کنونی که امکان درآمدزایی همچون سابق برای کشور فراهم نیست، پرداخت یارانه های نقدی به همه مردم نیز بار اضافی بر دوش دولت ایجاد کرده است و موجب شده تا نتواند از عهده تامین مخارج سالیانه کشور برآید و در نهایت کسری بودجه اتفاق می افتد.

یکی از دلایل اصلی این که طرح های اقتصادی در ایران با شکست مواجه می شوند این است که اقتصاد کشور ما زیرساخت ها دچار مشکل هستند و از دیگر سو نیز برنامه ریزان و مجریان این طرح ها نیز واقع بینانه و با توجه به شرایط کشور اقدام نکرده اند.

در نهایت بی مسؤولیتی برخی مدیران و نبود کارآمدی و کفایت در آن ها موجب شده تا کشور از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار سختی قرار گیرد و سختی این وضعیت را مردم تحمل می کنند.

در حال حاضر به خوبی می توان نتیجه سوء مدیریت مسؤولان را در معیشت و زندگی مردم مشاهده کرد.

این تأسف بار است که مردم باید قربانی سیاست های غلط مسؤولان در دوره های مختلف باشند. امیدواریم هر چه سریع تر مشکلات کاهش یابد و مردم زندگی با رفاهی را تجربه کنند.