کد خبر : 266382 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند - 01:49
هوش مصنوعی می تواند خطر سکته مغزی را پیش بینی کند منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- گروهی از دانشمندان Geisinger و Tempus دریافتند که هوش مصنوعی می تواند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی جدید (AF) و سکته مرتبط با AF را پیش بینی کند.

فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین آریتمی قلبی است و با خطرات بی شماری از جمله سکته مغزی و مرگ همراه است. این مطالعه که در Circulation منتشر شده است از سیگنال های الکتریکی قلب استفاده می کند که از طریق الکتروکاردیوگرام 12 لید (ECG) اندازه گیری شده است و برای شناسایی بیمارانی که احتمال بروز سکته قلبی دارند به کار می رود.

"جوئل دادلی" محقق برجسته در این خصوص گفت: این کار حیاتی ناشی از سرمایه گذاری های عمده ما در زمینه قلب و عروق برای تولید الگوریتم هایی است که آزمایش های قلب و عروق موجود، مانند نوار قلب را هوشمندتر می کند و قادر به پیش بینی وقایع بالینی آینده است. هدف ما این است که پزشکان را قادر سازیم در مراحل اولیه بیماری عمل کنند.

تیم دانشمندان و محققان پزشکی برای توسعه مدل خود از 1.6 میلیون نوار قلب از 430.000 بیمار بیش از 35 سال مراقبت از بیمار در Geisinger استفاده کردند. این داده ها برای آموزش یک شبکه عصبی عمیق یک کلاس تخصصی از هوش مصنوعی برای پیش بینی در میان بیماران بدون سابقه قبلی AF که در عرض 12 ماه دچار AF می شوند، استفاده شد.

عملکرد شبکه عصبی بیش از مدل های بالینی فعلی برای پیش بینی خطر AF است. علاوه بر این، 62 درصد از بیماران بدون سکته شناخته شدند که طی سه سال سکته مرتبط با AF را تجربه کرده اند و قبل از وقوع سکته مغزی توسط مدل به عنوان پر خطر شناخته شده اند.

 

شنبه ۶ مارس ۲۰۲۱           

(برابر با ۱۶ اسفند ۱۳۹۹)