کد خبر : 266413 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند - 19:31
سفره های مردم خالی تر از قبل شده است حمیدرضا صالحی / عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- روزهای سرنوشت ساز و بسیار مهمی را پیش رو داریم و باید به تناسب این اهمیت بالا، مسؤولان نیز تلاش کنند تا انتخاباتی پرشور و به دور از حواشی و تخریب ها برگزار شود.

امر مهمی همچون انتخابات ریاست جمهوری قطعاً با حواشی همراه خواهد بود، اما باید به حداقل برسانیم تا وحدت ملی خدشه دار نشود.

اکنون پیش از انتخابات است و مردم در شرایط بسیار سختی روزگارشان می گذرد. دشواری ها و فشارهای اقتصادی بسیاری وجود دارد و مردم واقعا وضعیت سختی دارند.

شأن مردم ما بسیار بالاتر از این است که قادر به پر کردن سفره خود نباشند و جیب شان خالی باشد.

در حال حاضر بسیاری از سرپرستان خانوار قادر به کسب درآمد و گذران زندگی نیستند.

سفره های مردم خالی تر از قبل است و هر چه تلاش می کنند، اما متاسفانه قادر نخواهند بود زندگی بی دغدغه ای را تجربه کنند.

در بروز این وضعیت از یک سو سیاست های اشتباه در پیش گرفته شده طی سال های اخیر مؤثر بوده است و از دیگر سو نیز شیوع کرونا موجب شده تا کشور در وضعیت سختی از نظر اقتصادی قرار گیرد.

اقتصاد داخلی کشور ما در حال حاضر با اعمال تحریم های خارجی تا حد زیادی دچار مشکل و تضعیف شد اما بیش از مشکلات خارجی، مسائل داخلی از جمله سوء مدیریت موجب شده تا وضعیت بسیار سختی حاکم شود.

گاها به عینه شاهد بوده ایم که در داخل مسؤولان قادر به اداره وضعیت نبودند و مشکلاتی از ناحیه نبود قدرت تصمیم گیری ایجاد شد که در این خصوص باید گفت مشکل اصلی در داخل است و نباید علت بروز آن را در خارج از کشور بجوییم.

قطعا برای رفع مشکلات باید در داخل اقداماتی در زمینه تقویت زیرساخت های اقتصادی صورت گیرد.

مردم ما امروزه در نتیجه عملکرد اشتباه مسؤولان باید از بسیاری از نیازهای اساسی و ضروری زندگی شان صرف نظر کنند.

باید شرایط را به گونه ای رقم زد که تا زمان انتخابات، وضعیت بهبود یابد و انگیزه مشارکت در انتخابات برای مردم افزایش یابد.

در حال حاضر باید دولت و همه جریان های سیاسی این نکته را در نظر داشته باشند که حرکت یا اقدامی نکنند که موجب بروز مشکل در آستانه انتخابات شود.