کد خبر : 266423 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ اسفند - 22:09
چرا گروه خونی برای عفونت کرونا مهم است منبع: HealthDay / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یک مطالعه جدید شواهدی را نشان می دهد که احتمال ابتلا به کرونا در افراد با گروه خونی خاص بیشتر است        .

به طور خاص، محققان دریافتند که کرونا ویروس جدید (SARS-CoV-2) به ویژه به آنتی ژن گروه خونی A موجود در سلول های تنفسی جذب می شود.

محققان بر روی پروتئینی در سطح ویروس کرونا به نام حوزه اتصال گیرنده ها (RBD) متمرکز شدند که بخشی از ویروس است که به سلول های میزبان متصل می شود. این موضوع را برای دانشمندانی که سعی در یادگیری چگونگی آلوده شدن ویروس به افراد دارند ، به یک هدف مهم تبدیل می کند.

در این مطالعه آزمایشگاهی، تیم چگونگی تعامل SARS-CoV-2 RBD با سلول های تنفسی و قرمز در گروه های خونیA ،B  و O را ارزیابی کرد.

نتایج نشان داد که SARS-CoV-2 RBD ترجیح زیادی برای اتصال به گروه خونی A موجود در سلولهای تنفسی دارد، اما هیچ ترجیحی برای گلبول های قرمز گروه خونی A یا سایر گروه های خونی موجود در سلول های تنفسی یا قرمز ندارد.

ترجیح SARS-CoV-2 RBD برای شناسایی و اتصال آنتی ژن گروه خونی A در ریه های افراد با گروه خونی A ممکن است بینایی در مورد ارتباط بالقوه بین گروه خونی A و عفونت COVID-19 فراهم کند.

دکتر "شان استوول" در یک خبرنامه ژورنالی گفت: گروه خونی یک چالش است زیرا به ارث می رسد و چیزی نیست که بتوانیم تغییر دهیم.

وی افزود: اما اگر بتوانیم نحوه تعامل ویروس با گروه های خونی در افراد را بهتر بفهمیم می توانیم داروهای جدید یا روش های پیشگیری را پیدا كنیم. این یافته ها به تنهایی نمی توانند به طور کامل توصیف یا پیش بینی کنند که چگونه ویروس های کرونا بر بیماران از گروه های مختلف خون تأثیر می گذارد.

"استوول" و تیم او گفتند: مشاهدات ما تنها مکانیسم مسئول آن چه ما از نظر بالینی می بینیم نیست، اما می تواند برخی از تأثیرات گروه خونی را در عفونت کرونا توضیح دهد.

 

یک شنبه ۷ مارس ۲۰۲۱           

(برابر با ۱۷ اسفند ۱۳۹۹)